پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد، رشد و اعتلای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: کشتی انقلاب ۴۴ سال را پشت‌سر گذاشته است، یعنی کاملاً استقرار پیدا کرد و ثبات و موقعیت خود را حفظ کرده و در انظار جهانیان هم این عظمت به رسمیت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در استان قزوین با مدیران ارزشمندی که داریم امیدواریم آرمان‌های مقام معظم رهبری توسط یاران انقلاب جامه عمل بپوشند، زمینه‌های این معنا فراهم است، البته نیاز به حمایت و جدی گرفتن دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسالت مهمی که ارشاد دارد کلمه رشد است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، خدای متعال در سوره جن می‌فرماید جنیان وقتی آمدند آیات قرآن را از رسول خدا شنیدند گفتند ما آیات عجیبی شنیدیم که موجب رشد ما شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت می‌فرماید کسانی که خدا پروردگار آن‌هاست و در راه دین استوار و بااستقامت هستند، ملائکه بر دل آن‌ها نازل می‌شوند و می‌گویند نترسید و اندوهگین نباشید، بهشت را بر شما بشارت می‌دهیم و این آیه شریفه در انقلاب اسلامی تفسیر شد.

وی بیان کرد: اکنون باید همه همت را برای اصلاح و درست کردن امور بگذاریم، یک جاهایی بر سر دو راهی‌های مصلحت‌اندیشی قرار می‌گیریم اما باید در این مسیر از مصحلت‌اندیشی پرهیز کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: معمولاً نهادهایی مثل وزارت ارشاد دستگاه‌هایی را در کنار خود دارد؛ برای مثال سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، مبلّغین و منبری‌ها در کنار شما هستند، باید دستوراتی که راجع به حق همسایه گفته می‌شود را رعایت کنید، هوای همدیگر را داشته باشید، هم‌افزایی کنید، مشترکات را شناسایی کنید و به جای کارهای موازی، کارهای هماهنگ انجام دهید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید با هم‌افزایی فعالیت کنید، این هم‌افزایی باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش شکوه و عظمت کارها می‌شود.

در ابتدای این دیدار محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: طی یک سال و نیم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به طور تقریبی همه اهداف در حوزه فرهنگی طی این مدت به نتیجه رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال، افزود: در جشنواره های قبل ما زمانی را برای جمع کردن حواشی اختصاص می دادیم اما خوشبختانه امسال و با حضور تیم های هنری غنی و مردمی، ۲۴ فیلم به مرحله داوری وارد شدند و موضوع ۶ فیلم نیز به زندگی فرماندهان دفاع مقدس اختصاص داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha