یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
علامه طباطبایی

اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی (ره) با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان زاهدان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی(ره) با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان زاهدان با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور با موضوع «بایسته های تفسیری حوزویان از نگاه علامه طباطبایی (ره)» و ارائه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محمودی صاحبی، عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با موضوع «بررسی نقش سیاق آیات در تفسیرالمیزان» و دبیری حجت الاسلام حسینعلی جباری در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، اظهار داشت: از نگاه علامه طباطبایی(ره)قرآن شفای همه دردها است.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین محمودی صاحبی به بیان دیدگاه علامه طباطبایی(ره) درباره سیاق آیات پرداخت و عنوان کرد: علامه بیش از ۲۳۰۰ مرتبه در تفسیر خود از سیاق استفاده کرده و از طریق سیاق شأن نزول ها را تایید یا رد کرده است. از طریق سیاق تاریخ نگاری آیات را مورد بررسی قرار داده و برای علامه اهمیت ویژه ای دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha