جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
نشست اندیشه دفاعی

حوزه/ نشست پایانی از سلسله نشست‌های علمی همایش بین المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در سالن شهید چمران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با حضور دانشجویان، اساتید و شخصیت‌های علمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست پایانی از سلسله نشست‌های علمی همایش بین المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری عصر چهارشنبه در سالن شهید چمران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و شخصیت‌های علمی برگزار شد.

نعمت الله فیروزی دبیر علمی نشست همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در یک نگاه کلان و عمیق به سیر تاریخ اسلام و نیز مدیریت‌های تجربه شده بشر، اینگونه دریافت می‌شود که پس از معصومین و اولیای الهی(ع) هیچ‌یک از رهبران و حتی عرفا و بزرگان، نگرش، بینش و قدرتی همچون امامین انقلاب در فهم راهبردی نسبت به عوامل زمینه ساز سعادت انسان و جامعه نداشته و ندارند.

وی ادامه داد: شخصیت و اندیشه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در نوع نگاه به مدیریت انسان و جامعه، به اندازه‌ای عمیق و جامع است که به تعبیری می‌توان گفت آنان، از برجسته‌ترین انسان‌ها در نوع تدبیر عمیق توحیدی و الهی در میان بشریت قلمداد می‌شوند، به گونه‌ای که تاریخ جوامع و ملت‌ها، انسان‌هایی همچون آنان را به ندرت تجربه نموده است.

دبیر علمی نشست همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری، با اشاره به ضرورت قدرشناسی و درک منزلت بزرگان در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه مقوله حجاب معاصرت اجازه نمی‌دهد تا بزرگان و چهره‌های شاخص را به اندازه قدر و منزلت آنان درک نماییم و گاه به سبب عدم درک شخصیت ایشان، امکان دارد چند صد سال بگذرد تا متوجه عظمت ایشان شویم، لذا این نوع برنامه‌های علمی می‌تواند ما را بیش از پیش با منظومه فکری رهبران احیاگر دین و معنویت در جهان معاصر آشنا نماید.

وی تصریح کرد: آنچه شایان توجه است این است که باید ابتدا باید به صورت دقیق به علل و چرایی همین امر پرداخته شود تا مخاطب با اشتیاقِ مضاعف قدم در این ساحت مهم بگذارد، بر همین اساس، مهم‌ترین بُعد در وجوب جهاد تبیین در شرایط جاری، تبیین اندیشه‌های جامع‌نگر شخص مقام معظم رهبری است که به تمام معنا با همه نسخه‌های مدیران و رهبران بشری تفاوت معنادار دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha