چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1073266
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
 نمایشگاه نقاشی تداعی

حوزه/ نمایشگاه نقاشی "تداعی" حاصل یازده اثر هنری حجت الاسلام آرش نیک نژاد در اهواز برپا شد و تا ۱۰ اسفند پذیرای بازدیدکنندگان است.

خبرگزاری حوزه - اهواز / نمایشگاه نقاشی "تداعی" حاصل یازده اثر هنری حجت الاسلام آرش نیک نژاد به مدت یک هفته جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی تداعی تا ۱۰ اسفند دایر بوده و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آن از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به محل برگزاری این نمایشگاه در امانیه، روبروی اداره کل آموزش و پرورش، انتهای کوچه خرد پلاک ۳ گالری ریم، مراجعه کنند.

حجت الاسلام نیک‌نژاد در حاشیه برگزاری نمایشگاه نقاشی تداعی به خبرنگار خبرگزاری حوزه در باره این نمایشگاه گفت: از ویژگی‌های این آثار که با شیوه ای جدید موسوم به "تداعی" کار شده است می توان به جهاد تبیین در حوزه هنرهای تجسمی با رویکردی نو و ارزشی، انتقال مفاهیم فاخر و پیوند با ماهیت و حقیقت زندگی و رهنمود به مبانی دینی و اخلاقی، رویکرد بازگشت به سنت ها و ضدیت و به چالش کشیدن مدرنیته، اتصال مخاطب با فرهنگ‌و آداب گذشته خویش و همچنین بازگشت به هویت ملی و اسلامی و برانگیختن احساسات نوستالوژیک بیننده، کاهش اضطراب های روانی وافسردگی و باز توضیح و تعریف این نکته که هنر شرقی ایرانی هنری کم‌نظیر با تکیه بر آثار تمدنی و هنری مکاتب گذشته ما است، اشاره کرد.

وی افزود: وقتی مقام‌معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح فرمودند ما باید در همه عرصه ها به تبیین و روشنگری بپردازیم. تبیین در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به جهادی شبانه روزی دارد، چرا که در حوزه هنر اصالت و فرهنگ ما روز به روز در حال کم رنگ‌تر شدن و هنر غرب در حال جایگزین شدن آن است و تا به خود بیاییم دیگر رنگ و بویی از هویت ایرانی اسلامی خویش نخواهیم داشت و این زنگ خطری جدی است.

این روحانی نقاش بیان کرد: امروزه سوغات معماری، فرهنگ و هنر غربی تحت عنوان شبیخون فرهنگی در حال از بین بردن هویت، سنت و اصالت ما و فاصله گرفتن از طبیعت وجودیمان شده و تناسب و محیط را بر هم زده است.

وی ادامه داد: زندگی مدرن امروز موجب دلزدگی، یکنواختی، تحریکات عصبی، استرس های روانی، اضطراب‌های روحی، مشوش شدن ذهن و عدم درک بصری از محیط پیرامون شده است و در این فضا انسان مرگ خویش را در عین زنده بودن و تنهایی خویش را در جمع حس می کند.

نیک نژاد خاطرنشان کرد: در این برهه انسان ایرانی نیاز جدی به رهایی از محدودیت‌های موجود سبک زندگی غرب دارد چرا که فرهنگ و هنر مسموم غرب وابستگی شدیدی برای ما بوجود آورده و در حکم مخدر و افیونی است که با ماهیت انسانی در تضاد می باشد.

این روحانی هنرمند تصریح کرد: در چنین احوالی به شدت نیاز بازگشت به گذشته و سنتها احساس می گردد لذا در آثار موسوم به "تداعی" بر این هستم که حتی برای لحظه ای از پیله ای که به دور خود تافته ایم رهایی یابیم و مدت زمانی ذهن و روح را در بیابان گم‌گشده خویش آزاد سازیم.

نیک نژاد ابراز داشت: مواد، طرح و ترکیبات بکاربرده شده در این آثار سرشار از کنایه های ادبی و اشارات فرهنگی در خاطره جمعی ایرانیان است کاربست این مواد در کارهای هنرمندان مدرنیست اروپایی و آمریکایی دیده نشده است بنابراین شخصیتی کاملا ایرانی اسلامی دارد.

نمایشگاه نقاشی یک روحانی در اهواز برپا شد

نمایشگاه نقاشی یک روحانی در اهواز برپا شد

نمایشگاه نقاشی یک روحانی در اهواز برپا شد

نمایشگاه نقاشی یک روحانی در اهواز برپا شد

نمایشگاه نقاشی یک روحانی در اهواز برپا شد


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha