جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
حسن عبدی پور

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیش از ده‌ها مؤسسه اروپایی در خصوص شیعه، پژوهش هایی به راه انداخته اند و خلأهای موجود را بزرگ‌نمایی می‌کنند و با صرف مبالغ هنگفت در حال تخریب و تضعیف تشیع در جهان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن عبدی پور، دبیرعلمی کنگره ملاعبدالله بهابادی یزدی در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در عراق طی سخنانی به تشریح مجموعه فعالیت‌های کنگره از ابتدا تاکنون پرداخت و برضرورت شناخت عالمان شیعه در طول تاریخ تأکید کرد.

وی افزود: بیش از ده‌ها مؤسسه اروپایی در خصوص شیعه، پژوهش هایی به راه انداخته اند و خلأهای موجود را بزرگ‌نمایی می‌کنند و با صرف مبالغ هنگفت در حال تخریب و تضعیف تشیع در جهان هستند، لذا معرفی شیعه به زبان علمی و آکادمیک در زمان معاصر با نویسندگان پژوهشگری که از بهترین‌ها هستند، یکی از پروژه‌های در دست اقدام می‌باشد.

عبدی پور ادامه داد: میراث شیعی مملو از ستارگانی است که وزنه سنگینی برای دین و مذهب محسوب می‌شوند و ما میراث خود را از همین علما داریم، که بخش عظیمی از آن هنوز احیا نشده است و این کار آسانی نیست، ما در ابتدای این کار هستیم.

دبیر علمی کنگره بهابادی یزدی یادآور شد:ما باید نهضتی را آغاز کنیم تا رسالت و پیام علما به نسل جدید برسد، لذا یکی از شخصیت‌هایی که احیای آثار و تفکرات ایشان می‌تواند به درد این عصر بخورد، شخصیت علامه ملأ عبدالله بهابادی یزدی است که از جهت جامعیت معقول و منقول بوده و هم شاگردان بزرگی تربیت کرده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    غربو وللش..دهها موسسه ....دینی در قم پس چرا در خواب زمستونی اند و فقط دارن پول میگیرن و خنثی هستند؟باز اون غربی پول میگیره یک کار میکنه