یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام سیدعلی حسینی گفت: مسئله فلسطین یک مسئله اعتقادی، اسلامی، انسانی و در راستای منافع ملی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در بندر دیّر، اظهار داشت: روز جهانی قدس یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است.

امام جمعه دیّر با اشاره به ثمرات نام گذاری جمعه آخر رمضان به نام‌ روز قدس توسط امام راحل، افزود: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را که یک مسئله عربی بود به مسئله ای بین المللی اسلامی و جهانی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین در وهله اول یک مسئله اعتقادی است و ما در روز قدس از باورها و اعتقاداتمان دفاع می کنیم، عنوان کرد: حمایت از فلسطین و روز قدس یک مسئله انسانی و اسلامی و در راستای منافع ملی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه آرزوی نیل تا فرات برای رژیم صهیونیستی دست نیافتنی شده و آنها امروز برای موقعیت فعلی خودشان که در حال افول است تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: امروز ملت فلسطین متحدتر از گذشته شده است و نیروهای مقاومت نیز نسبت به قبل قوی تر شده اند و جواب تجاوز اشغالگران را با ابزارها و سلاح های پیشرفته می دهند.

وی ادامه داد: حمایت ایران اسلامی از ملت فلسطین باعث شده صهیونیست ها از درون در حال متلاشی شدن هستند و اگر مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطین مورد تعرض قرار می دهند برای تحت الشعاع قرار دادن وضعیت درونی خودشان است.

امام جمعه دیّر گفت: روز قدس یادگار امام راحل و نماد حق در برابر باطل است و باید این راهپیمایی را پرشور برگزار کنیم.

وی در پاسخ برخی شبهه پراکنی ها که مبنی بر اینکه مسئله فلسطین چه ارتباطی با ایران دارد، عنوان کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی که مرتب سعی می کند از راه های مختلف به امت اسلامی ضربه بزند برای حفظ منافع اسلامی و ملی است و اگر در سرزمین های اشغالی متوقف نشود اهداف شوم خود را پیاده می کند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: اگر حزب الله و حماس در مقابل صهیونیست ها ایستاده اند به نوعی از منافع ملی ما دفاع می کنند و ما هم متقابلا باید از آنها دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس جلوی به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را گرفته است، تاکید کرد: در سایه وحدت امت اسلامی و همگرایی کشورهای اسلامی در آینده ای نزدیک شاهد پیروزی فلسطین بر رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha