چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امین میرزایی امام جمعه دمق

حوزه / امام جمعه دمق با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد به محور مقاومت چپ نگاه کند و اقدامی انجام دهد، محور مقاومت آن چشم را از حدقه بیرون می‌کشد، گفت: رژیم صهیونیستی، طی سال‌های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده در رنج است و این اختلافات موجب شده تا دولت‌های این رژیم پس از مدت کوتاهی دچار فروپاشی شوند و لذا طی چهار سال گذشته، اسرائیل شاهد برگزاری پنج انتخابات زود هنگام بوده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به سرگذشت فلسطین در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی غرب با محوریت انگلیس و بعدها آمریکای جنایتکار از تشکیل رژیم نامشروع اسرائیل در قلب منطقه غرب آسیا، ایجاد یک پایگاه سیاسی، امنیتی به منظور تثبیت و تداوم نفوذ خود در یکی از حساسترین مناطق جهان بوده است.

وی افزود: آن چه در اقصی نقاط غرب آسیا می‌گذرد، تنها نبرد بر سر مرزها و سرزمین‌ها نیست، بلکه جدالی است دیرین، میان ادیان و تمدن‌ها و به عبارتی دیگر این سرزمین کهن با موقعیت حساس جغرافیایی و تاریخی خود، تبدیل به نقطه تلاقی فرهنگ و تمدن‌های سترگ تاریخ شده است.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه فلسطین یکی از حساس‌ترین مناطق استراتژیک جهان است، گفت: فلسطین مرکز تلاقی سه قاره بزرگ جهان یعنی آسیا، آفریقا و اروپاست و علاوه بر آن، یک ترمینال مهم تجاری و نظامی میان شرق و غرب محسوب می‌شود، بنابراین می‌توان از آن نگهبانی مطمئن برای منطقه نفت خیز خاورمیانه ساخت.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار اصلی صهیونیسم گفته است که "ما برای اروپا در منطقه فلسطین پایگاهی در برابر آسیا بنا خواهیم کرد تا پیشقراولان و نگهبانان تمدن غرب در برابر بربریت شرق باشیم"، خاطرنشان کرد: دلیل دیگری که این منطقه را به یکی از مناطق مهم تبدیل کرده است، جنبه قداست و روحانیت فلسطین است، چرا که این سرزمین از دیرباز مهد پیامبران بزرگ الهی بوده و بیت المقدس و آثار تاریخی آن همچون مسجد الاقصی مورد احترام ادیان سه گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت است.

امام جمعه دمق با بیان اینکه دشمنان به دنبال به فراموشی سپردن آرمان‌های ملت فلسطین و مصائب این منطقه هستند، گفت: حضور مسلمانان و وجدان‌های بیدار در مراسم روز جهانی قدس، گویای درک صحیح از جنگ و درگیری تمدن غربی در مقابل تمدن زیبای اسلامی است که با دوراندیشی امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس، مسئله فلسطین را به یک موضوع در جهان اسلام و یک موضوع بین المللی تبدیل کرده است، یادآور شد: روز جهانی قدس، شعله مقاومت و مبارزه را بر اساس آموزه‌های اسلام برافروخت و طرح‌های جایگزین مانند سازش را نقش برآب و مقاومت فلسطینیان را مسلحانه و فراگیر کرده است.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: روزگاری که امام المسلمین فرمودند: روزگار بزن و در رو تمام شده، اولین برداشت مربوط به مرزهای درخشان ایران اسلامی بود، اما در واقع هدف، محور مقاومت است که ضمن ایجاد هراس در میان اسرائیلی‌ها، موازنه قوا را دچار تغییر کرده است و این دستاوردها از برکات روز جهانی قدس می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد به محور مقاومت چپ نگاه کند و اقدامی انجام دهد، محور مقاومت آن چشم را از حدقه بیرون می‌کشد، یادآور شد: رژیم صهیونیستی، طی سال‌های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده در رنج است و این اختلافات موجب شده تا دولت‌های این رژیم پس از مدت کوتاهی دچار فروپاشی شوند و لذا طی چهار سال گذشته، اسرائیل شاهد برگزاری پنج انتخابات زود هنگام بوده است.

امام جمعه دمق با اشاره به حضور ده‌ها هزار نفر معترض به طور مکرر و بی‌سابقه در خیابان‌ها و شکل دادن «شنبه‌های اعتراضی» در اسرائیل، گفت: این نگرانی در محافل رسانه‌ای و سیاسی آمریکایی‌ها نیز به چشم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها هم نگران از دست دادن جایگاه خود در منطقه غرب آسیا و حتی در اروپا هستند، اظهار کرد: امروز سران کشورهای اروپایی همچون رییس‌جمهور فرانسه، در حال فاصله گرفتن از آمریکا و سیاست‌های آن هستند و این یعنی قدرت گرفتن ایران اسلامی و محور مقاومت.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در آستانه زوال و از بین رفتن است، البته اسرائیلی‌ها برای تحقق این امر عجله دارند و ان‌شاءالله هر چه زودتر شاهد این موضوع خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رسیدگی به ایتام و فقرا است، یادآور شد: خیرین می‌توانند در اطعام مهدوی کمیته امداد حضرت امام (ره) شرکت کنند و با مبلغ هر پرس غذا ۳۰۰۰۰ تومان می‌توانند در این کار خیر با خداوند معامله کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha