پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
تصاویر/ افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان ماکو

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: اگر در برخی جامعه اسلامی شاهد تفرقه هستیم نتیجه کج فهمی داعیه داران آن هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد موسوی شامگاه چهارشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد ولیعصر (عج) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل به عنوان شخصیت منادی وحدت همه چیز را به عنوان ساده بیان می کردند که همه فهم باشد و در طول تاریخ همه علمای شیعه و سنی منادی وحدت بودند، اما امام خمینی (ره) این مسئله را به صورت عملی به نمایش گذاشتند.

وی افزود: برای دشمن فرقی بین شیعه و سنی و ترک و فارس و عرب و ... ندارد اما اقوام و مذاهب را در برابر هم قرار می دهد تا تفرقه ایجاد کرده و کشورهای اسلامی را دچار مشکلات کند.

رئیس شورای روحانیت ماکو عنوان داشت: علما باید منادی وحدت باشند و این مسئله را به جامعه انتقال دهند و نباید مناقشه را وسیله زندگی خود قرار دهیم و باید از اهانت به مقدسات مذاهب و ادیان خودداری کنیم و اگر در برخی جامعه اسلامی شاهد تفرقه هستیم نتیجه کج فهمی داعیه داران آن هاست.

ماموستا آیت بکری امام جماعت مسجد النبی(ص) ماکو گفت: مراد از وحدت یکی شدن عقائد مذهبی نیست بلکه در کنار هم قرار گرفتن برای پیشبرد اهداف اسلامی و اصول قرآنی است.

وی اضافه کرد: برای همدلی نیاز داریم تا قرآن را محور وحدت قرار داده و به تعالیم و مفاهیم آن تمسک بجوییم و از رفتار و سیره نبی مکرم اسلام(ص) در برقراری وحدت در جامعه و به عنوان شخصیت مورد قبول همه مذاهب اسلامی، نیز الگوبرداری کنیم.

امام جماعت مسجد النبی (ص) ماکو خاطرنشان کرد: مقابله با جنگ های روانی دشمن که به دنبال سست کردن پایه های اعتقادی مسملین است، جز با وحدت ممکن نیست و همدلی و وحدت شیعه و سنی در برابر ندای تفرقه افکنانه دشمن لازم و ضروری است و اتحاد سنت نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بود و امروز هم باید الگوی ما باشد.

وی گفت: قدس شریف محور وحدت جهان اسلام است و یکی از چیزهایی که وحدت را کم رنگ می کند، به فراموشی سپردن فلسطین است و باید کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی همدست شوند و اجازه ندهند سفارت این رژیم در کشورهای اسلامی راه اندازی شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha