پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر:تودیع و معارفه مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان

حوزه / قائم مقام مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: مدرسه علمیه‌ای که مدیر آن دلسوز و از جنس پیامبر(ص) باشد، بوی عطر، عشق، تلاش و جهاد می‌دهد و مدرسه‌ای که مدیرش بر خلاف این روش عمل کند، نمی‌توان انتظار موفقیت را داشت و باید گفت مدرسه‌ای مُرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: انقلابیون و دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرنشینان یک کشتی هستند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ضمن تقدیر از خدمات ۹ ساله حجت الاسلام والمسلمین فرجی مدیر سابق حوزه علمیه کاشان در گسترش رشته‌های تخصصی، گفت: وجود رشته‌های تخصصی در کاشان علاوه بر بهره‌مندی روحانیون و نهادهای مختلف، موجب ماندگاری طلاب در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل اسماعیلی مدیر فقید و اسبق حوزه علمیه کاشان، یادآور شد: امیدوارم حجت الاسلام مهدی اسماعیلی نیز همانند مرحوم برادر بزرگوارش با همان نگاه جهادی، با تدبیر در امور، ادامه دهنده راه حجت الاسلام والمسلمین فرجی باشند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: منشور امام عصر(ع) و دعای "اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ" بسیار مقدس است و صنف روحانیت باید این منشور را نصب العین خود قرار دهد و مدیران مدرسه نیز بیشتر به این منشور توجه داشته باشند، چرا که مصداق این منشور عالمان و روحانیون هستند.

وی تصریح کرد: مدیر حوزه علمیه باید مربی باشد، یعنی با رفتارش، دلسوزی‌اش و دعایش طلبه را مدیریت کرده و تربیت کند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه علوم حوزوی مطلوبیت ذاتی دارد و معارف اهل بیت(ع) انسان را رشد می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیر حوزه علمیه باید بتواند زمینه رشد طلبه‌های خود را با عملش ایجاد کند، بالاترین روزی برای انسان علم و محبت به اهل بیت(ع) است و هرکس در این مسیر باشد، به بزرگ‌ترین سعادت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه معیشت و فضای مجازی نباید مانع تحصیل طلبه شود، اظهار کرد: مدیران مدارس با عمل و اُنس، طلبه‌های خودشان را از این مسیرها عبور بدهند.

وی تصریح کرد: بر اساس تجربیات چندین ساله‌ام کسانی که نیت خالص داشته‌ و اهل تلاش باشند، هیچ موقع گرفتار فقر نمی‌شوند.

قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه کشور پیشنهاد داد: سرپرست حوزه علمیه کاشان هفته‌ای یک جلسه حداقل دو ساعته با مدیران مدارس برای انتقال تجربیات برگزار نماید.

وی به تشریح تفاوت مدیران تلاشگر و غیره تلاشگر پرداخت و اظهار کرد: مدرسه علمیه‌ای که مدیر آن دلسوز و از جنس پیامبر(ص) باشد، بوی عطر، عشق، تلاش و جهاد می‌دهد و مدرسه‌ای که مدیرش بر خلاف این روش عمل کند، نمی‌توان انتظار موفقیت را داشت و باید گفت مدرسه‌ای مُرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه تحول باید در درون خودمان به‌وجود بیاید، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، اگر مدارس علمیه متحول نشوند، یا می‌میرند و یا منزوی می‌شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha