دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1085016
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
اخبار کوتاه

حوزه/ دیدار پرسنل انتظامی کنگان با امام جمعه سیراف، تشکیل جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر جم و بررسی مشکل مسکن طلاب در سفر رئیس اوقاف بخشی از مهمترین اخبار فرهنگی و حوزوی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف امروز در جمع پرسنل انتظامی کنگان به موضوع جنگ ترکیبی پرداخت و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مؤثرترین و جریان سازترین نظام های سیاسی منطقه خاورمیانه و غرب آسیا با مزیت های اقتصادی، نظامی و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بوده است.

امام جمعه سیراف با اشاره به قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه گفت: ایران اسلامی قادر است به راحتی موازنه منطقه را به نفع خود تغییر و فضای بخشی از قاره بزرگ آسیا را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: قالب سیاسی، شکل کلاسیک، ابزار رسانه ای، بهره برداری قومیتی، راهبرد چندگانه نظامی و فرهنگی و اجتماعی، نبرد نامتعارف، شگردهای اطلاعاتی‌، اسلوب روانی، برون آسان و درونی پیچیده، عقیده ستیزی و ارزش زدایی، تخریب ادراک و آلودگی افکار عمومی، تحریف عقل و ایمان جوامع همه از ویژگی های جنگ ترکیبی معاندان برای دستیابی به اهداف خود در ایران اسلامی است.

تشکیل جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جم

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جم صبح امروز در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در این جلسه از فعالیت های کاربردی و موثر شورا در سال گذشته، دبیر و رابطین نهاد جوانان و تشکل های خودجوش مردمی که با ستاد امر به معروف همکاری کردند تقدیر کرد.

وی با تاکید بر حمایت از آمران به معروف عنوان کرد: همه مردم ان شاءالله آمر به معروف باشند و با پایه دینی قوی که در شهرستان می باشد مسائل به خوبی پیش می رود.

امام جمعه جم با بیان اینکه آموزش آمران به معروف بسیار مهم است گفت: لازم است آمرین و رابطین و اعضا آموزش ببینند و در همین رابطه کارگاههایی بزودی و در طول سال برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه شورا که رابطین ستاد در ادارات حضور داشتند حجت الاسلام محرابی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر و حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

نقش هلال احمر در نهادینه کردن مفاهیم ارزشمند در جامعه

صبح امروز اعضای هلال احمر شهرستان دشتی با حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج دیدار کردند.

حجت الاسلام زاهددوست در این جلسه گفت: هلال احمر نقش مهمی در نهادینه کردن مفاهیم ارزشمندی چون انسانیت، صداقت، ایثار، اخلاص ،احسان در جامعه ایفا می کند.

وی ادامه داد: امدادگران هلال احمر و نیروهای جهادی در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات در کنار هموطنان و همنوعان خود حاضر می شوند و برای آسایش و رفاه آن‌ها از آرامش و عافیت خود و خانواده چشم پوشی می کنند.

بررسی مشکل مسکن طلاب در سفر رئیس اوقاف

سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با حضور در شهرستان جم طرح های اقتصادی و اشتغال زایی پیشنهادی با مشارکت اوقاف و امور خیریه را بررسی کرد.

سید محمداحمدپور فرماندار جم در نشست با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن بیان اینکه وقف یک فرهنگ پسندیده است که طی سالیان متمادی جایگاه ویژه ای در شهرستان جم داشته است گفت: با استفاده از پتانسیل املاک وقفی می توان در شهرستان طرح های اقتصاد، اشتغال زایی و صنعتی بزرگی را اجرا کرد.

وی افزود: املاک اوقاف در برخی از نقاط شهرستان سالها بدون استفاده مانده اند و احیاء این موقوفه ها هم در عمل به نیت واقف کمک می کند و هم می تواند در خیلی از زمینه ها یاری رسان شهرستان باشد.

در این نشست که حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه شهر جم حضور داشت در خصوص مشکلات فرهنگی و حل مشکل مسکن طلاب حوزه علمیه با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha