جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
کد خبر: 1085360
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
تصاویر/ مراسم نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی

حوزه/ مع الاسف برخی از مدعیان وراثت پیامبران، به جای نگرانی برای هدایت مردم و فعالیت در جهت اقامه دین در همه ابعاد و لایه‌های زیست فردی و اجتماعی، مهم‌ترین دل‌مشغولی‌شان از دست رفتن جایگاه اجتماعی خودشان شده است! و تأسف‌بارتر این که اینان، مریدان و شاگردان خود را نیز افرادی پرتوقع و طلب‌کار از مردم و جامعه و انقلاب بار آورده‌ و می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در صفحه شخصی خود به موضوع «روحانیت و احترام اجتماعی» پرداخت و اینگونه نوشت:

در ماه‌های اخیر، عده‌ای از روحانیان در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود، نسبت به از دست رفتن احترام اجتماعی و مردمی روحانیت ابراز نگرانی کرده و می‌کنند! با وجود این، روحانیت را «وارثان پیامبران» و لباس آنان را «لباس پیامبران» هم می‌دانند!
خطاب به این عزیزان عرض می‌کنم:
به راستی کدامیک‌ از پیامبران دل‌نگران احترام اجتماعی خود بوده‌اند؟
مگر جز این است که همه دل‌نگرانی پیامبران، «هدایت مردمان» و «اقامه دین خدا» بوده است؟
مگر جز این است که پیامبری همچون حضرت نوح، ۹۵۰ سال شبانه روز در کار هدایت‌گری قوم خود بود و در برابر بدترین توهین‌ها و تحقیرها و بی‌احترامی‌ها، هرگز نه خسته شد و نه ناامید؟ آیا او دلنگران هدایت مردم و اقامه دین خدا بود یا دلنگران جایگاه و احترام اجتماعی خودش؟
مع الاسف برخی از مدعیان وراثت پیامبران، به جای نگرانی برای هدایت مردم و فعالیت در جهت اقامه دین در همه ابعاد و لایه‌های زیست فردی و اجتماعی، مهم‌ترین دل‌مشغولی‌شان از دست رفتن جایگاه اجتماعی خودشان شده است! و تأسف‌بارتر این که اینان، مریدان و شاگردان خود را نیز افرادی پرتوقع و طلب‌کار از مردم و جامعه و انقلاب بار آورده‌ و می‌آورند.

به این عزیزان توصیه می‌کنم اگر هم دوستدار جایگاه اجتماعی و محبوب القلوب بودن هستید:


اولاً، بدانید هر کاری کنید، غیرمؤمنان هرگز شما را دوست نخواهند داشت؛ آنان اگر هم در ظاهر محبتی و ارادتی ابراز می‌کنند، به هدف بهره‌برداری و سواری گرفتن خودشان است، و در دل و در خلوت، شما را تمسخر می‌کنند و همینکه خر مرادشان از پل بگذرد، به ریش شما می‌خندند.

و ثانیاً، اگر واقعاً دنبال محبوب القلوب شدن هستید، بدانید بهترین راه‌کار، همان راه‌کار قرآنی است: «ایمان» و «عمل صالح» داشته باشید، خدای متعال دیر یا زود، محبت شما را در دل‌های مردمان قرار می‌دهد.

إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا (مریم، ۹۶) کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دهند، خدای رحمن محبت آنان را ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha