چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
جلسه طلاب خدابنده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در جلسه طلاب و فضلای  خدابنده و حومه به بیان گزارشی از فعالیت های دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در جلسه طلاب و فضلای خدابنده و حومه که در دفتر حضرت آیت الله سبحانی در قم برگزار شد، امام رضا علیه السلام را جلوه تجسم رسالت دینی و الهی جهاد تبیین توصیف کرد و ابراز داشت: علی بن موسی الرضا علیه السلام نه تنها با زبان، بلکه با هجرت خود از مدینه به مرو در جهت تبیین مکتب اهل بیت علیهم السلام قدم برداشته و با تحمل سختی‌های غربت از آسودگی و راحتی و آرامش خود می گذرند و تن به خطر می‌دهند.

وی تصریح کرد: ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام از هر موقعیت و مناسبتی برای تبیین حقایق و اثبات حقانیت اسلام و اهل بیت علیهم السلام بهره جستند و امروز بر ما به ویژه طلاب علوم دینی واجب است تا در وادی جهاد تبیین حقانیت اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص در این دوران حقانیت انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین نماییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اگر انقلاب لطمه بخورد اسلام لطمه خواهد دید، خاطرنشان ساخت: در این دوران، حیات فرهنگ اسلامی به حیات انقلاب گره خورده است؛ لذا برای تبیین حقایق باید خود را مجهز نموده، از هر فرصتی در بیان حقایق بهره ببریم.

وی تصریح کرد: امروز علی رغم تمام مشکلات و مسائل؛ توفیقات و پیشرفت‌های نظام مقدس اسلامی چه در مقایسه با قبل از انقلاب یا اوضاع معاصر کشورهای دیگر، مایه افتخار حوزه و روحانیت است؛ اما مع الاسف در جنگ رسانه ای و شناختی که دشمن راه انداخته، گاهی حتی خود علما و روحانیون در عظمت کاری که انجام داده اند، به تردید می افتند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمن در کنار تطهیر خاندان منحوس پهلوی خدمات انقلاب را زیر سوال برده، با دروغ‌ها و نیرنگ و ترفندهای رسانه‌ای واقعیات را به گونه ای دیگر رقم بزنند.

گزارش رابط دولت و روحانیت از برنامه‌های دولت سیزدهم

وی افزود: امروز کشور ما اینقدر قوی شده است که عربستان در عین تهدید سناتورهای امریکایی به این نتیجه رسیده که چاره ای جز توافق و همراهی با ایران ندارد؛ امروز قدرت از غرب آرام آرام به شرق جهان تغییر پیدا می کند و اتفاقاتی که در این دوران در پیش است، افول قدرت آمریکا و انتقال قدرت از غرب به شرق را رقم زده؛ ایران اسلامی در این ماجرا نقش اساسی را ایفا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به سند امنیت ملی امریکا و اذعان آن به قدرت نظامی روسیه، قدرت اقتصادی چین و قدرت حکمرانی ایران اشاره کرد و گفت: در این سند بر این نکته تاکید شده که اگر ایالات متحده آمریکا نتواند در مقابل این سه قدرت ایستادگی کند، تا ۸ سال دیگر به یقین گرفتار مسیر اضمحلال قطعی و غیر قابل بازگشت خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را بزرگترین عامل اضمحلال تمدن غربی و افول قدرت امریکا توصیف نمود و اذعان داشت: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند «مَنْ خَافَ اَللَّهَ أَخَافَ اَللَّهُ مِنْهُ کُلَّ شَیْءٍ وَ مَنْ لَمْ یَخَفِ اَللَّهَ أَخَافَهُ اَللَّهُ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ».

وی با بیان این که مصر در روزهای اخیر تلاش می‌کند تا خود را به ایران نزدیک کند، اظهار داشت: عبور سرافرازانه ایران از بحران اغتشاشات و شکست طرح و نقشه های دشمنان که تمام توان خود را برای نابودی نظام اسلامی به کار گرفته بودند دیگر کشورها را به این نتیجه رساند که نظام اسلامی ایران نظامی استوار و ریشه دار است که به هیچ وجه دشمن نمی تواند خللی بر چهره آن ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که در دولت انقلابی سیزدهم، کارهای بسیار بزرگی رقم خورده است، اظهار داشت: در این دو سال به اندازه کل دولت قبل، نیروگاه برق ساخته شده، مشکلات آب استان ها برطرف و پروژه بزرگ اقتصادی انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی با قوت پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که در دو سال فعالیت دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، بیش از ۴ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند، اظهار داشت: صادرات ایران در طول سال های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که صادرات ایران برای نخستین بار در طول تاریخ، به رقم ۵۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان این که نرخ بیکاری در بسیاری از استان‌ها به زیر ۱۰ درصد رسیده، خاطرنشان ساخت: دشمن تمام تلاش خود را برای تلخ کردن پیروزی ها به کار برده در جنگ رسانه‌ای از کوچکترین مسائل کوه بزرگی می سازد و توفیقات بزرگ کشور و انقلاب را ناچیز جلوه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم سفر رئیس جمهور ایران به کشور اندونزی و سوغات تکنولوژی تجهیزات پزشکی ایران به اندونزی را نشان دهنده عظمت هوش جوان ایرانی توصیف کرد و یادآور شد: با تقویت ارتباط با کشورهای منطقه، قطعا بسیاری از مشکلات و دشواری های تحریمی برطرف خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور به جایگاه ایران در کشورهای منطقه به ویژه کشور اندونزی اشاره نمود و با بیان این که دولت قبل در بعد اقتصادی و فرهنگی خسارت های بزرگی را به بار آورد، یادآور شد: پرداخت ماهی ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به صورت ماهانه، خود گواهی بر ناکارامدی و ناتوانی مدیریتی دولت پیشین است.

گزارش رابط دولت و روحانیت از برنامه‌های دولت سیزدهم

وی مسئله تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی را بزرگترین مسائل پیش روی دولت انقلابی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دانست و بر اهمیت توازن نقدینگی با میزان تولید ناخالص ملی تصریح نمود و یادآور شد: پیشگیری از افزایش نقدینگی در کنار ارتقاء و توسعه تولید از مهمترین راهبردهایی است که دنبال می شود؛ دولت پیشین در دهه ۹۰، دقیقأ بر عکس این راهبرد را در پیش گرفته بود و ماشین چرخه تولید کشور را به سمت خاموشی سوق داده، با استقراض از بانک مرکزی افزایش نقدینگی و کاهش تولید را توامان رقم می‌زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امیدواریم در همین دولت، شاهد تک رقمی شدن تورم باشیم، اظهار داشت: رشد نقدینگی از قبل فعالیت های غیر حرفه ای بانک های خصوصی دامن زده می‌شد؛ افزایش تولید و رونق صادرات هم اکنون در کشور دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تأکید بر این که دولت در تلاش است تا سال ۱۴۰۲ را سال کاهش چشم گیر تورم قرار دهد، اظهار داشت: آبروی انقلاب به آبروی دولت انقلابی گره خورده است و به لطف الهی موفقیت دولت سیزدهم در حل مشکلات اقتصادی، قطعأ آبرویی بر نظام مقدس اسلامی خواهد بود.

وی مبارزه با فساد و جدیت و قاطعیت در مقابله با آن را یکی از رویکردهای مهم و ارزشمند دولت آقای رئیسی توصیف کرد و ضمن تاکید بر ارتباط دو سویه خدمت روحانیت و دولت نسبت به یکدیگر، تصریح کرد: بهره گیری از اساتید فاخر حوزه های علمیه در فرایند آموزش های بصیرتی و معرفتی نسبت به کارکنان دولتی از جدیدترین رویکردهایی است که دنبال می گردد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه ضمن بیان این که دولت موظف است از فعالیت های فرهنگی و دینی حوزه های علمیه و روحانیون حمایت کند، اظهار داشت: تلاش شده تا از محل مسئولیت اجتماعی کارخانجات، بخشی از درآمدها صرف امور فرهنگی شود؛ متاسفانه این هزینه‌ها عمومأ صرف اموری می‌شود که یا ضد فرهنگ است یا حداقل هیچ قرابتی با فرهنگ دینی ندارد.

وی با اشاره به این که اوضاع زیرساخت‌های دینی و حوزوی اصلا خوب نیست و دولت های انقلاب اسلامی کارنامه خوبی در حمایت از فرهنگ دینی نداشتند، اظهار داشت: متأسفانه از ۷۵ هزار مسجد در کشور، بیش از ۵۰ هزار مسجد فاقد روحانی است.

این استاد حوزه بر اهمیت تشکیل و تقویت شورای پشتیبانی از مساجد در استان ها و شهرستان ها تاکید نمود و یادآور شد: اگر مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی محله محور تقویت گردند، بدون شک تمام مشکلات فرهنگ اجتماعی جامعه رنگ بر خواهد بست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: علی رغم فزونی مشکلات و مسائل مختلف و متعدد کشور، دولت در حل مسائل فرهنگی و اقتصادی تلاش‌های چشم گیری را دنبال می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha