پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شب خاطره سوگواران خمینی

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان بوشهر از برگزاری مراسم شب خاطره «سوگواران خمینی» به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری مراسم شب خاطره «سوگواران خمینی» به مناسبت سالروز ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهر بوشهر خبر داد و با اشاره به درایت و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) در هدایت قیام ۱۵ خرداد، این حرکت را یک حرکت الهی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد را یکی از ایام الله می‌دانند و از نظر ایشان ایام الله، انسان ساز است.

وی افزود: به تعبیر ایشان این ایام الله است که جوان را از عشرتکده ها بیرون می‌کشد و به میدان جنگ می‌فرستد. لذا باید این روزها را بزرگ بداریم و۱۴ و ۱۵ خرداد هر دو از ایام الله هستند.

شاهینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ از امام(ره) به عنوان یک شاخص و قطب نما برای صیانت از جهت‌گیری‌های اصلی در حرکت انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند. ایشان تأکید می‌کنند مواضع امام را بایستی به طور روشن و واضح - همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت - تبیین شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر افزود: در این برنامه تلاش کرده ایم از طریق مراجعه مستقیم به آرا امام به شناخت بهتری از جهت‌گیری های اصلی انقلاب اسلامی برسیم و بدانیم آن کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، کدام مواضع امام را دیدند و تسلیم شدند.

وی با تأکید بر ضرورت اشاعه تاریخ شفاهی و اهمیت آن در ثبت و ضبط واقعیات تاریخی افزود: در بخش دیگر برنامه به دنبال آن خواهیم بود تا با پرهیز از روایت های پایتخت زده سکانسی از مواجهه مردم بوشهر با واقعه ارتحال امام را بازخوانی و روایت کنیم.

شاهینی یادآور شد: در این ویژه برنامه که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، جمعی از شاعران آیینی در سوگ ارتحال امام خمینی شعرخوانی می پردازند.

گفتنی است شب خاطره «سوگواران خمینی» با محوریت روایت هایی از سوگواری بوشهری ها روز پنج شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha