پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر/ جلسه‌ ستاد اربعین استان آذربایجان غربی

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی منتهی به مرز تمرزچین گفت: دستگاه‌هایی که خواهان مشارکت در زمینه تغذیه و اسکان زائران و سایر اقدامات و ملزومات هستند با ستاد استانی اربعین هماهنگ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: طبق گزارش رسیده ۱۰ کیلومتر از مسیر مذکور پیش بینی شده تا از طریق گاردریل و نیوجرسی جداسازی شود که افزایش این مقدار به ۲۰ کیلومتر ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی بر پیگیری اعتبارات و تخصیص منابع لازم برای تقویت زیرساخت‌های استان در مسیر تردد زائران سفر اربعین تأکید کرد و ادامه داد: ضروری است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در عملیات زیرساختی در این زمینه تأمین شود.

وی با تأکید بر تامین کپسول‌های گاز مورد نیاز مواکب و تامین سوخت بیشتر اظهار کرد: به علت گرمای هوا لازم است پایگاه‌های اورژانس مجهزتر شوند چرا که هدف‌گذاری بر افزایش ۱۰ برابری زائران است و استان باید برای پذیرایی آماده شود.

معتمدیان یادآور شد: دستگاه‌هایی که خواهان مشارکت در زمینه تغذیه و اسکان زائران و سایر اقدامات و ملزومات هستند با ستاد استانی اربعین هماهنگ باشند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: این سفر همچنان باید جلوه مردمی خود را حفظ کند لذا لازم است نیازهای استان برای این حرکت معنوی توسط افراد ذیربط احصا و برای تامین به موقع اقدام شود.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین در استان اقدامی ماندگار است، ادامه داد: تأثیرات فرهنگی ماحصل همه این هزینه‌ها و فراهم‌سازی زیرساخت‌های استانی است.

معتمدیان با اشاره به اینکه مدت زمان معطلی زائران در مرزهای استان کمتر از سه دقیقه بوده است، گفت: ایجاد مواکب جدید باید مورد توجه اعضای ستاد باشد.

وی موکب اربعین را یادگار سردار شهید سلیمانی اعلام کرد و یادآور شد: این مواکب تأثیر و نقش مهمی در کمک به مردم به ویژه در جریان زلزله خوی داشتند.

استاندار آذربایجان غربی بر توانمندسازی کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای در استان تأکید کرد و افزود: بسته‌های محتوایی تبلیغی و رسانه‌ای تولید و در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شود تا جلوه‌های معنوی این سفر مغفول نماند.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha