دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حجت الاسلام عربیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نتیجه طلبگی می‌تواند منجر به ظهور شخصیتی مانند امام خمینی(ره) شود، عنوان کرد: ایشان توانستند اسلام را به صورت جهانی معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عربیان در دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه ماه ذی الحجه از جمله بهترین ایام سال برای عبادت و بندگی است، اظهار کرد: طلاب و روحانیون سربازان امام زمان(عج) و خدمت‌گزاران اسلام و اهل بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه آغاز طلبگی می‌تواند از یک زمان و شروع مشترک باشد، مطرح کرد: در ادامه مسیر تجربیاتی که برای هر طلبه پیش می‌آید می‌تواند سرانجام کار را متفاوت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نتیجه طلبگی می‌تواند منجر به ظهور شخصیتی مانند امام خمینی(ره) شود، عنوان کرد: ایشان توانست اسلام را به صورت جهانی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد طلبه دیگری هم وجود دارند که باعث صدمه زدن به اسلام شدند، خاطرنشان کرد: در نتیجه مسیری که هر طلبه طی می‌کند و سرانجامی که دارد می‌تواند متفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان اینکه طلاب از همین امروز باید برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: تاریخ اسلام از اتفاقات ریز و درشت پر شده است که باید از آن‌ها درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید فرصت بی‌نظیر طلبگی را قدر بدانیم، یادآور شد: طلبگی ارزشمندترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) اعطا کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلبه باید سبک زندگی سالمی برای خود انتخاب کند، ابراز کرد: در این راستا باید نکاتی از جمله خوراک مناسب، خواب مناسب و ورزش را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه طلبه باید طهارت فطری خود را حفظ کند، بیان کرد: این طهارت فطری مهم‌ترین سرمایه انسان است که باید با ترک گناه آن را حفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان اینکه دومین راه حل حفظ طهارت فطری انجام واجبات است، اظهار داشت: طلبه باید تلاش کند سرکلاس و مباحثه با وضو باشد و نسبت به دوام طهارت وضویی اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طلبه باید نسبت به نماز اول وقت حساس باشد، عنوان کرد: همچنین طلاب باید تلاش کنند حدالامکان نماز خود را به صورت جماعت بخوانند چراکه خداوند کاستی‌های نماز افرادی که در نمازجماعت شرکت کنند را می‌بخشد.

استاد حوزه با بیان اینکه طلاب باید با علاقه در درس‌های اخلاق شرکت کنند، مطرح کرد: باید برای ورود به درس‌های اخلاق آدابی برای خود در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید.

وی با اشاره به اینکه برای نتیجه بخش شدن طلبگی باید انگیزه بالایی داشته باشید، اظهار کرد: درس‌های عقایدی و اعتقادی باید با جدیت دنبال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان اینکه طلاب باید درس خواندن را به عنوان یک عبادت واجب انجام دهند، مطرح کرد: اگر طلاب این نکات را رعایت کنند قطعا در مسیر طلبگی موفق خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha