پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آغاز دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز، گفت: این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح استان به لحاظ گستردگی و استقبال علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری که در خانه فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان این‌که اولویت کار فرهنگی و هنری در ستاد استان، با مناطق محروم و روستایی است، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در روستاها فعال هستند، همچنین در کل مساجد استان ۲۵۰ کتابخانه مخرن‌دار و دارای قرائتخانه و بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز داریم.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آغاز دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز، افزود: این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح استان به لحاظ گستردگی و استقبال علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.

شفیعی با اشاره به این‌که ۱۴۰ نفر از هنرمندان مسجدی فعال عرصه تئاتر در این دوره آموزشی دو روزه حضور دارند، گفت: این دوره آموزشی آغازی برای طی مسیری ارزشمند در تربیت هنرمندان مسجدی در بطن مساجد استان است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی در مساجد با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان برجسته فرهنگی استان، برگزاری دوره‌های تخصصی هنر در رشته‌های مختلف، طرح تابستان «مسجد؛ کانون نشاط» و طراحی دوره آموزشی سرود، از جمله فعالیت‌های ستاد استان طی ماه‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هنری و فرهنگی متعدد و متنوعی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد آغاز شده و این روند برای ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان مسجدی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha