چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام حسین صلاحی، در جمع مومنین مسجد امام خمینی(ره)، شهر اسلام آباد غرب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه حفظ دین و کشور در دفاع مقدس را نتیجه تربیت دینی دانست و گفت: اکنون جبهه علمی و فرهنگی نیازمند حضور جوانان توانمند است؛ فرزندان خود را روانه حوزه های علمیه و این سرباز خانه های حضرت حجت (عج) کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه،حجت الاسلام حسین صلاحی، امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی(ره) شهر اسلام آباد غرب درباره اهمیت علم و خصوصاً علوم دینی ، گفت: ورود جوانان به حوزه های علمیه قدم برداشتن در مسیر پرورش معنوی و تبحر در علوم مختلف است.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه، با تبیین جایگاه حوزه علمیه از صدر اسلام تا زمان معاصر، گفت: شاگردان مکتب اهل بیت(ع) از زمان رسول خدا(ص) که پایه های مکتب علمی اسلام و شیعه بنیانگذاری شد، تا زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع) که اوج شاگرد پروری اهل بیت(ع) بود و بعد از آن پرچمدار بسیاری از علوم در رشته های مختلف شدند.

وی افزودند: به لطف الهی این سرآمدی در علوم مختلف، با گذشت قرون متمادی از علما و شاگردان حوزه علمیه امام صادق(ع) سلب نشده است.

حجت الاسلام صلاحی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر لزوم تشکیل تمدن اسلامی، گفت: معظم له حوزه علمیه و علمای اسلام را مسئول پایه ریزی فکری و ایدئولوژی این تمدن نوین جهانی دانسته و آن را وظیفه ذاتی طلاب و حوزه علمیه‌ دانستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ورود نوجوانان و جوانان مستعد و توانمند به حوزه برای ادای این وظیفه ی بزرگ را ضروری دانست و گفت: مردم فهیم زمانی که اسلام و قرآن در خطر بود، در لبیک به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام راحل، فرزندان و جگر گوشه های خودشان را به جبهه های نبرد فرستادند.

وی حفظ دین و کشور در دفاع مقدس را نتیجه تربیت دینی دانست و گفت: اکنون جبهه علمی و فرهنگی نیازمند حضور جوانان توانمند است؛ فرزندان خود را روانه حوزه های علمیه و این سرباز خانه های حضرت حجت(عج) کنید.

حجت الاسلام صلاحی با بیان اینکه برای لبیک به ندای امام امت جهت ساختن تمدن نوین جهانی بر پایه اسلام و عقاید حقّه شایسته است فرزندان مستعد و توانمند خود را برای پیمودن راه نورانی کسب علم و تقوا تشویق کنید، اظهار کرد: در صورت کوتاهی در این امر مهم، همه ی ما در پیشگاه خداوند مسئول بوده و باید جوابگوی خون مطهر شهدا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha