چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: حقیقت آن است که دنیا در آستانه تغییر و تحولی بزرگ قرار گرفته و این تغییر از بارقه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است و در این تطور عظیم، بانوان جایگاهی رکنی و محوری خواهند داشت.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به مسأله عفاف و حجاب گفت: دشمن در فکر انتقام از بانوی با هویت ایرانی است.

وی ادامه داد: با شروع نهضت انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ زنان مسلمان ایرانی همراه با مردان وارد عرصه مبارزه شدند که نمود آن را می‌توان از حضور تعیین‌کننده در تظاهرات‌های پیش از انقلاب تا حضور در پشتیبانی جبهه‌های جنگ تحمیلی مشاهده کرد.

امام جمعه برازجان افزود: با پایان یافتن جنگ‌تحمیلی نیز حضور گسترده و روزافزون زنان در میادین تربیت علمی و اصولی، میادین تحصیلی و علمی و ورزشی و مدیریتی چهره‌ موفقی از زن مسلمان ایرانی به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: کینه‌ غرب از زن مسلمان ایرانی از ۱۳۵۷ آغاز شد و در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، زیرا زن ایرانی با رعایت حجاب و عفاف توانسته است مرزهای جهان‌بینی و تزهای فکری غربی که در خدمت سرمایه‌داری و برده‌داری نوین است را به چالش بکشد و با جلب توجه زنان جهان به خود، برنامه‌ریزی‌های نظام سرمایه‌داری غرب را برهم زند.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: حقیقت آن است که دنیا در آستانه تغییر و تحولی بزرگ قرار گرفته و این تغییر از بارقه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است و در این تطور عظیم، بانوان جایگاهی رکنی و محوری خواهند داشت.

وی در ادامه به راهبردها و راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از نگاه رهبر انقلاب پرداخت و گفت: حجاب مایه تشخص و آزادی زن، عامل امنیت و کرامت زن مسلمان است.

حجت الاسلام مصلح با تأکید بر این که حجاب به ‌معنای انزوای زنان نیست، گفت: اصول کنشگری در عرصه عفاف و حجاب زنان آگاه باید تقویت شود تا الگوی زن مسلمان را نشان دهند؛ برای ترویج حجاب کار تحقیقی و تبلیغی شود و خانم‌ها با حجاب و فواید آن آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha