جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
هشدار فتا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رسوایی سرشناس‌ترین مجری بی بی سی افشا شد

ویکی فلیند، همسر هیو ادواردز مشهورترین مجری خبر بی بی سی، او را به عنوان متهم فساد اخلاقی معرفی کرد که از چند روز پیش بدون اعلام نامش در محافل رسانه‌ای و سیاسی انگلیس مطرح شده است. این مجری مشهور بی بی سی، متهم است که به نوجوانی در مدت حدود سه سال و از ۱۷ سالگی اش به او پول می‌داده تا تصاویرمستهجن جنسی از او دریافت یا مشاهده کند. مبالغ پرداختی این مجری مشهور خبر بی بی سی به نوجوان قربانی بیش از ۳۵ هزار پوند اعلام شده است. ادواردز ۶۱ ساله مشهورترین گوینده بی بی سی بود که دستمزد سالانه او بیش از ۴۳۰ هزار پوند اعلام شده است. بی بی سی پس از انتشار این رسوایی مجری مشهورش ابتدا به سکوت گذراند و سپس به نقل از وکیل جوان قربانی اعلام کرد اظهارات والدین او نادرست بوده است. این رسوایی نخستین بار روز جمعه گذشته در روزنامه سان و به نقل از والدین جوان قربانی فاش شد. سان پس از واکنش بی بی سی مبنی بر نادرست بودن ادعای والدین قربانی پیامک‌های او را منتشر کرد که غیر قابل انکار بود و اکنون پلیس برای بررسی ابعاد این رسوایی وارد ماجرا شده است. انتظار می‌رود در روزهای اینده ابعاد این فساد اشکارتر شود.

منبع: شبکه خبر

ونزوئلا ناظران اروپایی را به کاراکاس راه نداد

رئیس پارلمان ونزوئلا خطاب به جوزپ بورل گفت هیچ هیئت نظارت اروپایی برای انتخابات ریاست جمهوری درسال ۲۰۲۴ به این کشور نخواهد آمد.رئیس مجلس ملی ونزوئلا از مخالفت این کشور با حضور ناظران اروپایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد. رئیس پارلمان ونزوئلا خطاب به جوزپ بورل گفت هیچ هیئت نظارت اروپایی برای انتخابات ریاست جمهوری درسال ۲۰۲۴ به این کشور نخواهد آمد. خورخه رودریگز رئیس مجلس ملی ونزوئلا افزود: آن‌ها هرگز به ونزوئلا نخواهند آمد، چون استعمارگر و بی شرم هستند؛ آن‌ها نماینده اروپا، امپراطوری قتل و برده داری هستند. رودریگز تصریح کرد: اروپایی‌ها از ما خواستند که به عنوان ناظر در انتخابات ۲۰۲۴ حضور داشته باشند و ما بطور رسمی به آن‌ها گفتیم، وقتی برای بررسی این درخواست شما نداریم. رودریگز در جلسه پارلمان گفت: قوانین این کشور را خود ونزوئلا یی‌ها وضع می‌کنند و درباره آینده هم خودشان تصمیم می‌گیرند.رئیس پارلمان ونزوئلا خطاب به جوزپ بورل گفت هیچ هیئت نظارت اروپایی برای انتخابات ریاست جمهوری درسال ۲۰۲۴ به این کشور نخواهد آمد.

منبع: شبکه خبر

توطئه جدید تل آویو در قدس لو رفت

رژیم صهیونیستی ضمن ادامه یهودی سازی هرچه بیشتر قدس اشغالی، برنامه ریزی کرده است یک شهرک بزرگ صهیونیست نشین در شرق این شهر بسازد روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی که نیر حسون آن را تهیه کرده است نوشت اداره «سرپرست کل» در وزارت دادگستری در حال تهیه نقشه ساخت و ساز گسترده‌ای برای یهودیان در شرق قدس و در یک منطقه مسکونی فلسطینی است. این طرح را یک شرکت املاک که فعالانی از راستگرایان آن را اداره می‌کنند ارائه کرده است. هاآرتص نوشت طرح ساخت این شهرک نیز شامل ۴۵۰ واحد مسکونی است که در ۱۲ دونم (بیش از یک هکتار) ساخته خواهد شد. این یکی از بزرگترین طرح‌هایی است که به نفع یهودیان در شرق قدس اجرا می‌شود و یک محله شهرک نشین به همراه دیواری در منطقه‌ای باز بین روستاهای املیسون و جبل المکبر ساخته خواهد شد. شرکت املاک «توبودیا» ادعا کرده که ۸۰ درصد از زمین‌ها را خریداری کرده است. هاآرتص نوشت بخش سرپرست کل و مسئول مدیریت املاک یهودی که در سرزمین‌های ۱۹۴۸ میلادی فعالیت می‌کرد الان در احداث شهرک‌های یهودی نشین نقش مهمی ایفا و به انجمن‌های راستگرا فعال در یهودی سازی قدس کمک می‌کند. هآرتص نوشت یکی از شخصیت‌های برجسته در طرح یهودی سازی قدس به خصوص در شرق قدس از سرمایه داران یهود در استرالیاست که به عنوان رئیس شرکت توبودیا فعالیت می‌کند و نامش نیز کفین برمایستر است. یک مدیر دیگر در این شرکت به نام یهودا ریگونس نام دارد و در گذشته سخنگوی انجمن شهرکسازی العاد بود که برای اسکان یهودیان در سلوان در قدس فعالیت می‌کند. او مدیر روزنامه اسرائیلی مکور ریشون نیز است

منبع: خبرنگاران جوان

فتا به سالمندان هشدار داد

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران نسبت به کلاهبرداری از بازنشستگان با ترفند ثبت‌نام کارت هوشمند سلامت خبر داد. سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در این‌باره گفت: مجرمان سایبری از اقشار و مناسبت‌های مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند. یکی از این موارد فریب شهروندان و علی‌الخصوص بازنشستگان در پوشش خرید بیمه‌های تکمیلی با کلید واژه‌هایی نظیر «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» و ... است. وی ادامه داد:‌در این روش افراد سودجو با ترفند دریافت کارت هوشمند بیمه با قربانیان تماس گرفته و به قصد کلاهبرداری با ارائه شماره حساب، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. در ادامه افراد سودجو با سوءاستفاده از این اطلاعات محرمانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. رئیس پلیس فتای شرق تهران با بیان اینکه چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» وجود ندارد، گفت: سالمندان و بازنشستگان و همچنین فرزندان آنان باید آگاه باشند که پاسخی به چنین تماس‌ها و پیام‌هایی ندهند. گاهی افراد سودجو از طریق چنین تماس‌هایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان کرده و حسابشان را نیز خالی می‌کنند. سلطان آبادی افزود: لازم است مردم به تماس‌هایی که تحت عناوین مذکور با آن‌ها گرفته می‌شود اهمیتی نداده و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این‌گونه کلاهبرداران قرار ندهند. سالمندان و بازنشستگان عزیز باید توجه داشته باشند که چنین مواردی را می‌توان از ادارات بازنشستگی ادارات مربوطه و ... پیگیری کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

حریق جنگل‌های سوریه را در بر گرفت

آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق مختلفی از حومه استان حماه در غرب سوریه رخ داد.این آتش سوزی در مناطق جنگلی به سرعت در حال گسترش بود که با اعزام نیروهای آتش نشانی، عملیات مهار آن از ساعاتی پیش آغاز شده است. بنابراین گزارش، شدت گرما و وزیدن باد شدید بر توسعه دامنه حریق در این مناطق جنگلی افزوده است و طی آن بسیاری از درختان بلوط در اثر این آتش سوزی، از بین رفته اند. در پی تشدید دامنه‌های این آتش سوزی گروه‌های آتش نشانی علاوه بر استان حماه، از دو استان مجاور آن حمص و طرطوس نیز به محل حادثه اعزام شده و در حال کمک برای اطفای حریق هستند.

منبع: مهر

آتش جنگ در سودان پس از مذاکرات شعله ور شد

منابع محلی در سودان یک روز پس از استقبال دو طرف درگیری در این کشور از تلاش‌های میانجی‌گرانه جدید برای پایان دادن به جنگ، از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع خبر می‌دهند. ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع تنها یک روز پس از استقبال از تلاش‌های میانجی‌گرانه در زمینه آتش‌بس، بار دیگر درگیری‌های سنگین در منطقه خارطوم بحری را از سرگرفتند. اهالی این منطقه می‌گویند که صدای حملات هوایی، گلوله‌های توپ و تیراندازی شدید را شنیده‌اند که تا ساعاتی از بعد از ظهر ادامه داشته است. منابع محلی گزارش دادند که در امروز جمعه برای چند ساعت خطوط مخابراتی در خارطوم قطع شده است. شاهدان عینی همچنین از درگیری‌هایی در اطراف یک پایگاه ارتش سودان در جنوب پایتخت خبر داده‌اند. منابع وابسته به ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع نیز در بیانیه‌هایی متقابل از وارد آوردن تلفات سنگین و شکست طرف مقابل در مناطق درگیری خبر می‌دهند. در شرایطی که درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد، آخرین تلاش میانجی‌گرانه روز گذشته از سوی مصر آغاز شد که دو طرف درگیری‌ها از این راهکار استقبال کرده‌اند.

منبع: مهر

عراقی ها در منطقه سبز بغداد ضد آمریکا شعار دادند

شمار زیادی از مردم عراق در بغداد پایتخت این کشور در اعتراض به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور این کشور به خیابان‌ها آمدند. بنابر اعلام منابع عراقی، جنبش نجباء با صدور بیانیه‌ای مردم عراق را به مشارکت در این تظاهرات ضد آمریکایی فراخوانده بود. همچنین دیگر گروه‌های سیاسی و ملی عراقی بر لزوم توقف دخالت‌های آمریکا به ویژه از سوی سفیر این کشور در امور عراق تاکید ورزیده‌اند. از ساعتی پیش در این تظاهرات، ورود معترضان به منطقه سبز بغداد در اطراف ساختمان سفارت آمریکا، آغاز شده و به تدریج با گسترش دامنه اعتراضات نیروهای امنیتی عراقی نیز به طور گسترده در این مناطق مستقر شدند. تظاهرات کنندگان در جریان این تجمع گسترده ضمن محکومیت دخالت‌های آمریکا در امور عراق، خواستار توقف اظهارات مداخله جویانه سفیر این کشور در بغداد شدند. همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی این اعتراضات انتشار گزارش‌هایی درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای هدف قرار دادن رهبران گروه‌های ملی و مقاومتی عراقی بوده است. مردم عراق ضمن محکومیت اهداف خطرناک آمریکایی‌ها، بر لزوم مقابله دولت عراق با این دخالت‌ها تاکید ورزیدند.

منبع: مهر

شیخ عفیف درگذشت

علامه النابلسی، عالم مجاهد لبنانی صبح امروز پس از تحمل دوره بیماری طولانی دارفانی را وداع گفت.علامه شیخ عفیف النابلسی صبح امروز در سن ۸۲ سالگی و بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری طولانی درگذشت. او از چهره های شناخته شده و حامی مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست بود. شیخ عفیف النابلسی پدر محمد عفیف النابلسی، مسئول بخش رسانه ای حزب الله لبنان است. حزب الله لبنان در بیانیه ای درگذشت این عالم مجاهد را ضایعه و خسارتی بزرگ برای مقاومت لبنان توصیف کرد. همچنین نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در تماس تلفنی با مسئول بخش رسانه ای حزب الله لبنان درگذشت علامه النابلسی را تسلیت گفت. بر اساس این گزارش،مجتبی امانی ،سفیر جمهموری اسلامی ایران در لبنان نیز در توئیتی ضمن تسلیت درگذشت این عالم لبنانی از وی به عنوان حامی آرمان ملت فلسطین و مقاومت یاد کرد.

منبع: ایرنا

اسرائیل برای برکناری نتانیاهو نشست برگزار می کند

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از رسیدگی به دادخواستی برای برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری این رژیم خبر داد.به دلیل سیاست‌های متضاد کابینه نتانیاهو با منافع رژیم صهیونیستی، دادخواست برکناری نخست‌وزیر این رژیم مورد رسیدگی قرار خواهد داد. در همین رابطه، دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به زودی به دادخواستی در رابطه با برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به سبب تضاد منافع رسیدگی خواهد کرد. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این دادخواست توسط «دافنا هولتز لاتچنر» ارائه شده است. امروز بنی گانتس رئیس جریان سیاسی «اردوگاه دولت» گفت که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) با بحرانی کردن روابط با آمریکا، در حال بازی با آتش و نابودی «اسرائیل» است. وی افزود: «متاسفانه دیگر افراد حاضر در ائتلاف نتانیاهو به مسئولیت‌های خود عمل نکرده و تهدیدات امنیتی ما بسیار زیاد شده و در تمام مرزهای دور و نزدیک قابل مشاهده است، وضعیت در مرزهای شمالی بسیار حساس است و تروریسم خیابان‌های ما را هدف قرار داده و ایران قدرت خود را توسعه بخشیده است گانتس ادامه داد: «آنچه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم از تصمیم نخست وزیر برای نابودی اسرائیل حکایت دارد ... هزاران نفر از مردم به خیابان‌ها آمده و نتانیاهو به جای گفت‌وگو به آنها توهین می‌کند».این سخنان پس از آن انجام شد که درگیری شدیدی میان تظاهرات کنندگان صهیونیست علیه تغییرات در دستگاه قضایی و پلیس رخ داد. تظاهرات‌های موجود در اراضی اشغالی از حمایت آمریکا و تام نایدس سفیر این کشور در تل آویو برخوردار بوده و همین مساله باعث به وجود آمدن برخی اختلافات میان کابینه نتانیاهو و دولت بایدن شده است. به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند. وبسایت صهیونیستی «وای‌نت» به نقل از یک وزیر کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست پشت درهای بسته وزرا نوشت: دولت آمریکا رفتاری غیرصادقانه و تحقیرآمیز با نتانیاهو دارد. وی افزود: این در شأن نتانیاهو نیست که برای ملاقات با بایدن التماس کند، این یک وضعیت دشوار و مشکل ساز است.

منبع: ایرنا

پاکستان به طالبان هشدار نظامی داد

فرمانده ارتش پاکستان با اعلام نگرانی جدی خود نسبت به پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در قلمروی افغانستان به هیات حاکمه موقف طالبان هشدار داد که به تعهدات خود پایبند باشند در غیر اینصورت نیروهای امنیتی پاکستان آماده ارائه پاسخ موثر هستند.درپی دو فقره حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به نیروهای ارتش در ایالت بلوچستان، فرمانده ارتش این کشور با سفر به شهر کویته در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی علیه تروریست‌ها قرار گرفت. درپی حمله عناصر تروریستی به پادگان ارتش در شهر 'ژوب' ۹ نفر از نظامیان پاکستان کشته شدند و همزمان ۳ نظامی دیگر نیز درپی حمله شبه‌نظامیان در منطقه 'سوئی' واقع در ایالت بلوچستان جان خود را از دست دادند. ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان طی سفر امروز خود به کویته گفت: عملیات علیه تروریست ها بی وقفه ادامه خواهد داشت و تا زمانی که خطر تروریسم از پاکستان ریشه کن نشود، نیروهای مسلح آرام نخواهند گرفت. وی خطاب به طالبان افغانستان هشدار داد که آنان باید به تعهدات مندرج در پیمان دوحه پایبند باشند و نباید اجازه دهند تا قلمروی افغانستان توسط تروریست‌ها علیه دیگر کشورها استفاده شود. فرمانده ارتش پاکستان مدعی دخالت اتباع افغانستانی در حملات تروریستی در آن کشور شد و اظهار داشت که تردد آزادانه و پناهگاه‌های امن گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان برای اسلام‌آباد بسیار نگران کننده است. وی تاکید کرد: تداوم حملات به پاکستان از آن سوی مرز افغانستان غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت. روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز تاسف از عملکرد طالبان افغانستان در رفع نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد، گفت که هیات حاکمه موقف افغانستان بارها به تعهدات خود اذعان داشته و قول داده‌اند که نگرانی‌های پاکستان را رفع کنند لذا اسلام‌آباد انتظار دارد تا کابل به وعده‌های خود عمل کند. اخیرا نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در واکنش به تصمیم طالبان مبنی بر نقل مکان اعضای گروه ضدپاکستانی تحریک طالبان از مرزهای دو کشور به داخل افغانستان گفت: این یک موضوع جدی است با این حال اقداماتی برای خنثی کردن تهدید تحریک طالبان پاکستان در حال انجام است. ما باید درک کنیم که این روند مدتی طول می کشد اما این روند آغاز شده است. در عین حال اسلام‌آباد در واکنش به پیشنهاد هیات حاکمه موقت افغانستان برای میانجیگری بین دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستان، هرگونه مذاکرات سازش با این گروه تروریستی را منتفی دانست.‌

منبع: ایرنا

فضاپیمای ژاپنی ها منفجر شد

انفجار، حدود یک دقیقه پس از آزمایش موتور مرحله دوم موشک، در محل آزمایش‌های «آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن» در شهر «نوشیرو»، واقع در استان آکیتای ژاپن رخ داد.روز جمعه در یک آزمایش موشکی در ژاپن، موتور یک راکت منفجر شد و این تازه‌ترین مورد از شکست‌هایی است که به بلندپروازی‌هایی این کشور در عرصه هوا و فضا آسیب می‌زند. به گفته مقامات ژاپنی، انفجار حدود یک دقیقه پس از آزمایش موتور مرحله دوم موشک و در محل آزمایش‌های «آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن در شهر «نوشیرو»، واقع در استان آکیتای ژاپن رخ داد. ابتدا شعله‌های آتش از اطراف محل آزمایش زبانه می‌کشد، سپس آتش ساختمان کوچکی را کاملا در بر می‌گیرد و سقف ساختمان از جا کنده می‌شود. طبق گزارش ها، در این حادثه کسی زخمی نشده است.

منبع: شبکه خبر

بانک مرکزی برای بانک‌های متخلف ضرب الاجل تعیین کرد

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: هر بانکی مصوبه شورای پول و اعتبار در قبال نرخ سود مصوب سپرده‌ها و تسهیلات بانکی را رعایت نکند حتما به هیئت انتظامی معرفی و با سخت‌ترین شرایط با آن‌ها برخورد شود. محمدرضا فرزین در دیدار دوره‌ای خود با مدیران عامل بانک‌ها با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند مشکلی پیش نمی‌آید. متأسفانه براساس گزارش‌های دریافتی برخی بانک‌ها به نرخ‌های مصوب پایبند نیستند و آن را رعایت نمی‌کنند. براین اساس هر بانکی رعایت نکند حتما به هیئت انتظامی بانکی معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

منبع: شبکه خبر

وزارت خارجه سفیر ایتالیا را احضار کرد

میزبانی چند نماینده مجلس ایتالیا از تروریست نشاندار در محل پارلمان این کشور، منجر به احضار «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه شد.وزارت خارجه کشورمان در احضار سفیر ایتالیا با تأکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند. وی بااشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت ملی کشورها و ضرورت صیانت از آزادی بیان و رفتار در چارچوب قانون گفت: همه سازوکارهای متمدن حکمرانی در جهان، در پی مجازات تروریست‌ها هستند و اعطای آزادی به تروریست‌ها به معنای اضمحلال قانون و نابودی آزادی شهروندان پایبند قانون است. این دیپلمات ارشد ایرانی نفرت مردم ایران از قاتلان ۱۷ شهروند ایرانی که به دست فرقه‌ای گروهک تروریستی منافقین که این تروریست نشاندار سرکرده آن است را یادآور شد و خطاب به سفیر ایتالیا گفت: بدون تردید هر حرکت از سوی هر مرجع و در هر مکان در حمایت از تروریسم محکوم است و جمهوری اسلامی ایران از دولت ایتالیا می‌خواهد تا در عمل اراده جدی خود را برای جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها نشان دهد. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه عنوان کرد: حمایت از تروریسم نه تنها هیچ کمکی به منافع کلان ایتالیا در برخورداری از روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران نمی‌کند، بلکه چهره این کشور در افکار عمومی را به‌شدت مخدوش خواهد کرد. سفیر ایتالیا هم در پاسخ اعلام کرد که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منتقل خواهد کرد.

منبع: شبکه خبر

دوبلور پیشکسوت درگذشت

علی محمد اشکبوس دوبلور پیشکسوت کشورمان بر اثر بیماری درگذشت. علی محمد اشکبوس فعالیت خود را در حرفه گویندگی از سال ۱۳۴۰ و در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد؛ و علاوه بر کار دوبله و گویندگی در نگارش دیالوگ‌ها هم دستیار مدیران دوبلاژ بود. از صداپیشگی‌های اشکبوس می‌توان به سریال «مدار صفر درجه» و انیمیشن‌های «هاچ زنبور عسل» و «فوتبالیست ها» اشاره کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

حمله پهبادی به شهر اتمی روسیه موفقت آمیز نبود

رسانه‌ها از حمله یک پهپاد به شهر «کورچاتوف» روسیه خبر دادند که یک نیروگاه هسته‌ای در نزدیکی آن واقع شده است. فرماندار منطقه «کورسک» روسیه اعلام کرد بامداد روز جمعه یک پهپاد مهاجم در شهر «کورچاتوف» روسیه، در نزدیکی یک مرکز صنعتی در مجاورت نیروگاه هسته‌ای «کورسک» سرنگون و منفجر شده است. رومن استاروویت، فرماندار کورسک می‌گوید این حادثه هیچ مصدومی در پی نداشته و همچنین تاسیسات حیاتی منطقه نیز آسیبی ندیده است. این مقام مسئول گفت انفجار فقط سبب آسیب جزئی به نمای یک بلوک آپارتمانی و شکستن برخی پنجره‌ها شد و افزود فرمانداری به ساکنان برای انجام تعمیرات کمک خواهد کرد. شهر کورچاتوف در منطقه کورسک قرار دارد که با اوکراین هم مرز است. نیروگاه هسته‌ای کورسک تقریباً در ۴ کیلومتری شهر کورچاتوف ساخته شده و به نام سرگئی کورچاتوف، فیزیکدان مشهور دوره شوروی نامگذاری شده است. گفتنی است، شرکت «انرژتکس» که تجهیزات راکتورهای هسته‌ای را تولید می‌کند نیز در این شهر مستقر است. مناطق مرزی روسیه مثل کورسک، بریانسک و بلگورود از زمان آغاز جنگ اوکراین مکررا هدف حمله پهپادی قرار گرفته‌اند. روسیه بارها کی‌یف را مسئول این حملات دانسته است.

منبع: خبرنگاران جوان

رائفی‌پور به کشور بازگشت

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض از بازگشت علی اکبر رائفی پور از جده به مقصد تهران در عصر امروز پنجشنبه خبر داد.حسن زرنگار اظهار داشت: با عنایت به تاکیدات وزیر امور خارجه کشورمان و با پیگیری های انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری کشورمان در جده، اشکال به وجود آمده در خروج آقای علی اکبر رائفی پور مرتفع شد و ایشان عصر روز پنجشنبه با پرواز هواپیمایی ایران ایر، جده را به مقصد تهران ترک کرد. کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض از مساعدت‌های مسئولان ذی‌ربط عربستان و به ویژه وزارت خارجه این کشور قدردانی کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha