جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
خانم فخرروحانی

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: نفوذ کلام قدرتی دارد که ما نسبت به آن بی‌توجه هستیم درصورتی‌که از هر صلاحی قوی‌تری بوده و باید بدانیم صاحب نیت صالح، نفوذ کلام داشته و باید از خداوند برای داشتن نفوذ کلام و معرفی اهل‌بیت(ع) کمک بخواهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم زهرا فخر روحانی در هم‌اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ که صبح امروز در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، طلاب بانو را پرچم‌دار عاشورا بعد ۱۴۰۰ سال دانست و اظهار داشت: حضرت زینب(س) دلگرم تبلیغ ما بوده و امروز ما در شرایط مطلوب از قیام امام حسین صحبت می‌کنیم.

وی با یادآوری آستانه تحمل هر انسانی، افزود: زینب کبری(س) در شرایط آن روز مشکلاتی را پشت سر گذاشت که امام زین‌العابدین(ع) نیز بدترین روز زندگی خود را روزهای شام می‌دانست و حضرت زینب کبری(س) با تمام این مشکلات با سخنرانی در شام پایه‌های حکومت ظلم را لرزاند.

استاد حوزه با دعوت طلاب و مردم بر مطالعه وقایع روزهای عاشورا، بیان کرد: ما از سیره اهل‌بیت علیهم السلام امروز اطلاعات زیادی داریم اما از کلام اهل‌بیت(ع) اطلاعات زیادی نداریم و نیاز است در این حوزه نیز مطالعات خود را گسترش دهیم.

وی شرایط فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه رسانه امروز در معرفی الگوهای نامناسب موفق عمل کرده و ما نتوانستیم الگوهای حقیقی را به ‌خوبی به جوانان معرفی کنیم.

خانم فخرروحانی ادامه داد: جوانان به علت خلأ کار فرهنگی ما مبلغان دینی، صدای بلندگوی ناحق را شنیده اند و بدانیم سقوط همیشه راحت‌تر از صعود بوده و باید برای این سختی برنامه داشته باشیم.

وی حضرت زینب(س) را الگوی مبلغان عنوان کرد و گفت: حضرت زینب(س) سه خطابه در طی اسارت و رسیدن به شام دارد که توانسته جریان فرهنگی جامعه را تغییر داده و این کلام و نقش محوری وی را نشان می‌دهد که باید ما از آن الگو بگیریم.

استاد حوزه ادامه داد: نفوذ کلام قدرتی دارد که ما نسبت به آن بی‌توجه هستیم درصورتی‌که از هر صلاحی قوی‌تری بوده و باید بدانیم صاحب نیت صالح، نفوذ کلام داشته و باید از خداوند برای داشتن نفوذ کلام و معرفی اهل‌بیت(ع) کمک بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ کلام حضرت زینب(س) است که کمتر از ۴۸ ساعت سبب شد کوفیان پشیمان شدند و ما نیاز داریم این کلام را بشناسیم و به‌صورت تخصصی به آن بپردازیم تا مبلغان ما به‌خصوص طلاب خواهر به این سلاح مسلح شوند.

خانم فخرروحانی در ادامه خطبه‌های حضرت زینب(س) را مورد بررسی قرارداد و گفت: خطبه شام حضرت زینب(س) یکی از والاترین الگوی کلامی برای مبلغان است و باید استفاده از قرآن در سخنان خود را در صدر قرار دهیم زیرا استفاده از کلام قرآن همه را به سکوت واداشته و امکان شنیده شدن کلام حق را می دهد.

وی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی نیز به‌واسطه نفوذ کلام امام خمینی(ره) رقم خورد و باید بدانیم با نفوذ کلام می‌توانیم انقلاب‌های فرهنگی بزرگی را در جهان رقم بزنیم و این یعنی عرصه بانوان و دختران را باید با تبلیغ هدایت کنیم زیرا جامعه امروز ما نیاز به این تبلیغ دارد.

استاد حوزه خواهران در ادامه دغدغه‌های مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری نسبت به عرصه تبلیغ نگران است و رسانه‌های غربی و دشمنان در این عرصه بسیار قوی عمل کرده و واقعیت این است که بانوان تعیین کننده این پیروزی هستند.

وی تأکید کرد: وظیفه امروز ما طلاب خواهر بسیار سنگین است و نباید از سختی‌ها بترسیم؛ زیرا این سختی در تمام دوره‌های ائمه اطهار علیهم السلام وجود داشته و تنها به دوران ما ختم نمی‌شود و در تمام دوره‌ها افرادی بانفوذ کلام و نیت الهی توانسته‌اند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

خانم فخرروحانی در پایان فرصت ماه محرم و صفر را یادآور شد و اظهار داشت: این مسئولیتی که امروز بر دوش ما نهاده شده توفیقی است که خداوند به ما داد تا بتوانیم دین و فرهنگ الهی رابین مردم تبلیغ کنیم و از این فرصت بامطالعه و تحقیق و به‌خصوص اخلاص بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha