پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام امیر سیاحی

حوزه/ حجت الاسلام سیاحی از برگزاری دوره تابستانه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان خبر داد. 

حجت الاسلام امیر سیاحی کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز از برگزاری دوره تابستانه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه قرآنی استان خبر داد و اظهار کرد: این دوره بیست روزه از ۷ تیر آغاز و امروز ۲۶ تیر آئین اختتامیه آن با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان در همدان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از میان طلاب ۱۲ مدرسه علمیه قرآنی استان خوزستان طلاب ۷ مدرسه علمیه الغدیر اهواز، بقیه الله(عج) اندیمشک، رضویه هویزه، حضرت قائم(عج) حمیدیه، سیدالشهدا(ع) خرمشهر، المهدی(عج) مسجد سلیمان و امام موسی کاظم(ع) شادگان شرکت کرده و مشغول حفظ جدید و مرور محفوظات گذشته و تثبیت آنها شدند.

حجت الاسلام سیاحی در ادامه گفت: حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تجزیه و ترکیب، آداب طلبگی و مباحث انگیزشی از سرفصل های آموزشی این دوره بود.

وی افزود: الحمدلله طلاب خوزستانی شرکت کننده در این دوره مباحث آموزشی را به نحو احسن فراگرفته و اساتید برگزار کننده دوره از آنها رضایت کامل داشتند.

کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: این دوره به صورت مشترک و همزمان برای مدارس علمیه قرآنی سه استان خوزستان، همدان و بوشهر برگزار شد و در پایان دوره طلاب قرآنی سه استان در چهارگروه(حافظ ۲جزء، ۴جزء، ۵جزء و ۱۰ جزء) به رقابت پرداختند.

وی افزود: الحمدلله طلاب مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان توانستند بهترین رتبه ها را در این مسابقات کسب کنند که این مهم به برکت زحمات مدیران، کادر و اساتید قرآن مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان بوده است.

حجت الاسلام سیاحی در پایان گفت: در پایان دوره از برگزیدگان مسابقات قرآنی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha