پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
انجمن «علوم شناختی و هوش مصنوعی» فراخوان عضویت داد

حوزه/ از سوی معاونت پژوهشی جامعةالزهرا(س) انجمن «علوم شناختی و هوش مصنوعی» این نهاد علمی و آموزشی خواهران، فراخوان عضویت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از مفاهیم کلیدی قرن جدید که به شکل بسیار جدی و پررنگ وارد زندگی بشر شده و آرام آرام تمامی شئون زندگی او را متأثر از خود می کند «هوش مصنوعی» نام دارد که با گذشت زمان ضرورت اهمیت دستیابی و بهره برداری از آن روز به روز بیشتر می شود. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی در آبان ماه ۱۴۰۰ از «هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز نام بردند و با اشاره به تجربیات کشورهای مختلف دنیا در توسعه هوش مصنوعی تأکید کردند: «این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد».

در همین راستا حوزه های علمیه مکلّف هستند به عنوان پایگاه اندیشه اسلامی و نهاد متصدی علوم دینی با توجه به تهدیدات و فرصت های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، در استخراج مبانی بنیادین فقهی، اخلاقی، فلسفی، حقوقی و حکمرانی از منابع اسلامی وارد میدان اقدام و عمل شوند.

معاونت پژوهش جامعة الزهرا سلام الله علیها نیز در نظر دارد با استفاده از ظرفیت ها و امکانات خود در جهت تحقق آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری در پرداختن به این مهم با تشکیل انجمن علمی پژوهشی «علوم شناختی و هوش مصنوعی» گام موثری بردارد.

از علاقه مندان به عضویت در انجمن «علوم شناختی و هوش مصنوعی» دعوت می شود از طریق لینک http://forms.jz.ac.ir/f_۱ اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۴۸۴ تماس بگیرید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام در مورد کار با سایت هوش مصنوعی هیوا لطفا توضیح بدید