جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر با محکوم کردن هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد با چراغ سبز پلیس، گفت: مسئولیت کامل این اقدام موهن و ضدانسانی و ضد اسلامی را متوجه مقامات کشور سوئد می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیّر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: در دنیا قیام‌ها و جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده اما هیچ انقلاب و جنگی مانند قیام عاشورا ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

وی با بیان اینکه عمل صالح و اخلاص حسین بن علی (ع) باعث ماندگاری قیام عاشورا شده است، افزود: امام حسین (ع) نور خدا است و نور خدا خاموش شدنی نیست.

امام جمعه دیّر با تاکید بر اینکه خداوند محبت حسین بن علی (ع) را در دل جهانیان قرار داده است، بیان کرد: سید و سالار شهیدان خود و خانواده اش را فدای اسلام کرد تا دین اسلام زنده بماند.

وی با اعلام اینکه قیام عاشورا جنگ بین حق و باطل بود، گفت: قیام امام حسین (ع) در راستای احیای دین اسلام بود و به همین خاطر جاودانه ماند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در پرتو همین عزاداری‌ها اهداف امام حسین (ع) بیان و موجب ماندگاری آن می‌شود، عنوان کرد: یکی از عوامل ماندگاری نهضت حسینی مظلومیت ایشان و خاندانش بود.

وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه همه باشد، چون در پرتو این فریضه سایر واجبات الهی اجرا می‌شود.

خطیب جمعه دیّر ابراز کرد: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث جابجایی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها می‌شود و باید در همه عرصه‌ها به این فریضه الهی عمل کنیم.

وی با محکوم کردن هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد با چراغ سبز پلیس، گفت: مسئولیت کامل این اقدام موهن و ضدانسانی و ضد اسلامی را متوجه مقامات کشور سوئد می‌دانیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: کشورهایی که ادعای آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر دارند باید بدانند با این اقدامات زشت‌شان و حمایت از عناصر وابسته به صهیونیست باعث تنفر امت اسلامی از آنها خواهد شد و اگر این نفرت پراکنی ها کنترل نشود روزی دامن خود آنها را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمین و مسیحیان است، یادآور شد: ملت‌های مسلمان و امت اسلامی هرگز نسبت به اهانت به مقدسات خود سکوت نخواهد کرد.

امام جمعه دیّر با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز جمعه، تصریح کرد: خطبا و بانیان مراسم عزاداری به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که نماز ظهر عاشورا که نمازجمعه هفته آینده است در مصلی با شکوه و عظمت برگزار شد.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام مقدس اسلامی، گفت: نمازجمعه یک فریضه استثنایی است و از مهمترین حلقه‌های زنجیره تولید نرم نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه آمریکایی برای استفاده بیشتر از جنگنده‌های اف ۱۶ در خلیج فارس، تاکید کرد: ما به آمریکایی‌ها می‌گوئیم شما در خلیج فارس چه کار می‌کنید و چه کاره هستید که بخواهید امنیت خلیج فارس و کشتیرانی را تأمین کنید.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی بارها اعلام کرده است که تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس به عهده کشورهای منطقه است و نیازی به حضور نامشروع آمریکایی‌ها نیست.

حجت الاسلام حسینی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها از گذشته درس عبرت بگیرند، ابراز کرد: ایران اسلامی با صلابت و اقتدار در مقابل هرگونه ماجراجویی آمریکا خواهد ایستاد.

وی سوم محرم سالروز شهادت شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری و شهیدان احمد حیدری و سمنبر عالی پور را گرامی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha