سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی با اشاره به تأثیرات حرکت عاشورا در جامعه اسلامی ایران گفت: بعد از انقلاب اسلامی و از نخستین روز برگزاری نماز جمعه، این نهاد مقدس به دنبال تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا است.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره ابعاد عاشورایی نماز جمعه گفت: ارتباط نماز جمعه و عاشورا بویژه بعد از انقلاب اسلامی، تبیین ابعاد عاشورا و آشکار کردن حماسه عاشورا به صورت صحیح بوده است.

امام جمعه تکاب افزود: خطبیان نماز جمعه در سراسر کشور به بیان رسالت و حماسه عاشورا پرداخته‌اند و چگونگی این نهضت را برای مردم ترسیم کردند؛ همین باعث شد تا در برهه‌های حساس مانند دفاع مقدس، انتخابات و دوران فتنه، مردم با تأسی از حماسه عاشورا و تبیین این حماسه، از مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی حمایت و دفاع کنند و در میدان حاضر شوند و امام زمان (عج) و نایب ایشان را تنها نگذارند.

حجت‌الاسلام کوهی با اشاره به جنگ سوریه و مقابله با تکفیری‌ها ابراز داشت: این پیروان و محبین اهل بیت (علیه السلام) بودند که در مقابل تکفیری‌های داعش ایستادند؛ این‌ها جوانانی برخاسته از همین نماز جمعه‌ها بودند؛ چنین جوانانی در زمان امام حسین (علیه السلام) نیاز بود اما ایشان مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی علاقمندی مردم به امام حسین (علیه السلام) را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای اینکه بعد از این مشکلی مانند تنها آمدن امام عصر پیش نیاید، توجه به نماز جمعه و شنیدن دلایل ضرورت حمایت از امام زمان و نایب ایشان بسیار مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha