چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از سهل انگاری ها در حوزه حجاب و عفاف و ولنگاری برخی مجموعه ها در انجام وظایف قانونی خود در برابر بی حجابی به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی عصر روز چهارشنبه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مجموعه نظارتی و سیاست گذار، بیان کرد: همگی باید در راستای عمل به آیه "وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ " همکاری لازم با ستاد امر به معروف استان را به عمل آورند.

امام جمعه تبریز افزود: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و در انجام این وظیفه الهی بایستی فقط تذکر مؤدبانه داده و عبور کنیم و نباید منتظر اصلاح وضع در همان لحظه باشیم که این همان اشتباهی است که باعث به انزوا رفتن این وظیفه الهی میشود.

وی همچنین بر لزوم حمایت های قانونی ستاد امر به معروف با همکاری دستگاه های مرتبط از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و در همین راستا تشریح هر چه بیشتر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری و فراجا با همکاری ستاد استان را لازم و ضروری عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از سهل انگاری ها در حوزه حجاب و عفاف و ولنگاری برخی مجموعه ها در انجام وظایف قانونی خود در برابر بی حجابی به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی انتقاد کرد.

در این جلسه، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن تاکید مجدد بر جایگاه ستادی و نظارتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم همکاری ادارات و دستگاه ها با ستاد استان تاکید کرد و اجرای هر چه بهتر دستورالعمل های حجاب و عفاف در ادارات را ضروری دانست.

حجت الاسلام محمدحسن نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هم ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات ستاد در یک سال گذشته با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: لازم است هر یک از اعضای ستاد به وظایف تعیین شده خود در قانون حمایت با دقت هر چه بیشتر عمل نمایند و این موضوع لازمه موفقیت ستاد در اجرای سیاست های تعیین شده چه در سطح ملی و چه در سطح استان میباشد.

در این جلسه سرهنگ گل محمدزاده جانشین سپاه عاشورا و سردار محمدی فرماندهی انتظامی استان به ارائه گزارشی از اقدامات خود در راستای اجرای قانون پرداختند.

این جلسه با حضور سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید. آقایان فرهنگی، متفکرآزاد و حجت الاسلام میرتاج الدینی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در راستای اجرای هر چه بهتر امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha