پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ نماز جمعه عاشورایی در ماهدشت

حوزه/ امام جمعه ماهدشت گفت: امام حسین(ع) شهیدی است که اشک ریختن در سوگ ایشان ثواب دارد و موجب احیای عاشورا است، اشک هم مانند باران عمل می‌کند، همانطور که زمین مُرده به‌وسیله باران زنده می‌شود و زمینی که هیچ هنری نداشته و «صَعِیدًا جُرُزًا» (کهف: ۸) است، برای همه‌ گیاهان و درختان و جانوران و ما انسان‌ها مفید می‌شود، اشک هم اینگونه است، زمین مرده دل را زنده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی این هفته، اظهار داشت: بخش مهمی از روایات ما ناظر به‌موضوع فضیلت اشک و گریه به‌درگاه الهی و همچنین مصائب آل الله بویژه حضرت سیدالشهداء(ع) است، تا آنجا که امام رضا(ع) چنین سفارش می‌فرمایند: که برای اینکه اشک جاری بشود بهترینش یاد حسین بن علی(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) شهیدی است که اشک ریختن در سوگ ایشان ثواب دارد و موجب احیای عاشورا است، اشک هم مانند باران عمل می‌کند، همانطور که زمین مُرده به‌وسیله باران زنده می‌شود و زمینی که هیچ هنری نداشته و «صَعِیدًا جُرُزًا» (کهف: ۸) است، برای همه‌ گیاهان و درختان و جانوران و ما انسان‌ها مفید می‌شود، اشک هم اینگونه است، زمین مرده دل را زنده می‌کند.

امام جمعه ماهدشت، در ادامه با اشاره به روایت امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: «ما جَفَّتِ الدُّموعُ إلّا لقَسوةِ القلوبِ و ما قَسَتِ القلوبُ إلّا لِکَثْرةِ الذُّنوبِ»، چشم‌ها نخشکید مگر بر اثر سخت دلی و دل‌ها سخت نشد مگر به سبب گناه زیاد.

وی تصریح کرد: مراقبت کنیم تا مرتکب گناه نشویم، اشکی که از روی محبت باشد، در حقیقت سرمایه‌گذاری در محبت است، یعنی اشک از محبت نشأت می‌گیرد و دوباره به‌پای محبت می‌ریزد و محبت را زیاد می‌کند، اشک محبت‌آور است و جایگاه محبت هم در ساختار تربیت انسان بسیار بالا است، محبت مشابهت‌آور است و انسان را شبیه محبوب خود می‌نماید، باید مراقب باشیم خدا این نعمت را از ما نگیرد که البته خودمان باید این زمینه را با تقوا ایجاد کنیم.

امام جمعه ماهدشت، در ادامه با اشاره سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، یادآور شد: یکی از نعمات بزرگ ما نماز جمعه است که هر هفته در اختیار ماست، آثار معنوی آن بسیار و ثواب آن، حج واجب و حج عمره مقبول است.

وی افزود: دشمن با تمام توان خود آمده تا این برکات را از ما بگیرد، نمازجمعه، محافل و مجالس حسینی، قرآن، دین اسلام را، که لازم است رسانه‌هایشان را دید که چگونه به میدان آمده‌اند و چگونه هتک حرمت قرآن می‌کنند و مسائلی را در میان جوانان تبلیغ می‌کنند که جامعه خودشان مبتلا شده و از آن رویگردان شدند.

وی خاطرنشان کرد: البته این رویگردانی را در رسانه‌ها نمی‌بینید، چون هدف زیبا جلوه دادن این حرکت هاست، وارد محافل پژوهشی و علمی آنها بشوید متوجه خواهید شد، اگر الان کشف حجاب و رفتن به سمت برهنگی را توصیه می‌کنند و آهسته آهسته جامعه را به آن سمت می‌کشند، باید بدانیم برای استثمار ماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت، با اشاره به نقشه‌های دشمنان در خصوص بانوان و دختران ایران، اظهار کرد: وقتی دختر با حجاب در میادین ورزشی و علمی و سایر میادین حاضر می‌شود و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی برافراشته و سرود جمهوری اسلامی در آن میدان بین المللی طنین انداز می‌شود، این حجاب دشمن را عصبانی می‌کند، چرا که آنها بیش از ۱۰۰ سال موفقیت زنان را در برهنگی و آزادی بی‌قید و شرط تبلیغ کرده و حالا ایران اسلامی این معادلات را برهم زده.

وی تأکید کرد: اینجاست که باید تدبیر کند تا خودش زیر سوال نرود و این جریانات را در کشور ما به راه می‌اندازد.

وی خطاب به جوانان یادآور شد: جوان عزیز، اهل مطالعه باش، عقاید خودت را از منابع معتبر دریافت کن، نه صرفا فضای مجازی که اعتبارش بسیار پایین است، ان‌شاءالله به‌حق امام حسین(ع) و به‌حق این عزاداری‌ها در مسیر اسلام و انقلاب ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha