پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه گناوه

امام جمعه گناوه تصریح کرد: شهدای مدافع حرم که پرورش یافتگان مکتب علوی، زینب و فاطمی هستند در دفاع از بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه امروز در مراسم دهه دوم محرم اظهار داشت: پس از واقعه کربلا، دشمن با به اسارت بردن خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) خود را رسوا کرد و پیام رسان ها و مبلغانی را شهر به شهر برد که پیام امام حسین و قیام عاشورا را به مردم رساندند.

امام جمعه گناوه افزود: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا با فصاحت و بلاغت علوی و حفظ حیا و عفت فاطمی خطبه هایی را ایراد کرد و با این خطبه آتشین دشمنان را رسوا کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: حضرت زینب (س) در کوفه که زمانی مرکز خلافت امیرالمومنین (ع) بود با ایراد خطبه غوغایی به پا کرد و مردم را بیدار کرد.

وی گفت: معاویه و بنی امیه در شهرهای مختلف منابری درست کرده بودند تا بر این منابر به امیرالمومنین علی (ع) اهانت کنند و مردم را از اهل بیت (ع) جدا کرده بودند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: دشمنان چنان تبلیغ کرده بودند که خاندان اهل بیت (ع) خارجی هستند اما امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) آنها را رسوا کردند و در شهر شام اهل بیت (ع) را معرفی کردند.

امام جمعه گناوه گفت: اسارت اهل بیت (ع) باعث شد تا دیدگاه مردم نسبت به اهل بیت تغییر کند و بار دیگر اهل بیت توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) معرفی شدند.

وی ادامه داد: امروز به برکت خون امام حسین (ع) و پیام اسرا آل الله نام امام حسین (ع) و قیام عاشورا بر تارک تاریخ می درخشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز نیز شهدای مدافع حرم که پرورش یافتگان مکتب علوی، زینب و فاطمی هستند در دفاع از بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان جنگ با تکفیری ها و دشمنان رفتند و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند و اگر نامی از این بارگاه های ملکوتی باقی است به برکت این خون ها و فداکاری ها و از از جان گذشتگی ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha