پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر / دیدار روسای دانشگاه‌های استان همدان با آیت‌الله اعرافی

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ بین المللی همدان باید وارد عرصه بین المللی شویم و گفتمان انقلاب را توسعه دهیم، گفت: نیازمند تعیین پیوست بین‌المللی در این دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم به درستی گفتمان اسلام و انقلاب را ترویج دهیم و به آن به عنوان یک پرونده ویژه نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در جمع روسای دانشگاه‌های استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه معماری و شهرسازی ما امثال شیخ بهایی‌ها را داشتیم، اظهار داشت: امروز به‌لحاظ برخی پیشرفت‌ها شاهد تنوع پیدا کردن در تخصص‌ها هستیم و این مهم تنها مختص به علوم انسانی نیست.

وی با تأکید بر اینکه به جز علوم انسانی، باید علوم دیگر را هم مورد توجه قرار داد، گفت: افرادی که در حوزه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه کار می‌کنند، باید با فلسفه و اندیشه‌های علوم انسانی آشنا شوند و از این طریق است که می‌توانیم مدل‌های جدیدی را به دنیا ارائه دهیم، البته این مهم کار ساده‌ای نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه به دنبال تأسیس دانشگاه هوش مصنوعی هستیم، اظهار کرد: در این دانشگاه از ظرفیت نخبگانی از بهترین مرکز علمی کشور استفاده خواهد شد و با حضور دانشگاهیان در کنار روحانیون در این مرکز می‌توان انتظار تحقق و دستیابی به اهداف موجود را داشت.

وی افزود: تلاش بر این است که در این دانشگاه از تجربیات جامعه‌المصطفی بهره‌ ببریم و در عرصه بین‌الملل دستاوردهای خوبی را کسب کنیم.

آیت الله اعرافی، با تأکید بر اینکه گفتمان ایرانی انقلاب اسلامی را باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم، یادآور شد: در طول سال‌های گذشته می‌توانستیم وارد عرصه بین المللی شویم و گفتمان انقلاب را توسعه دهیم اما کمتر به این موضوع توجه شد هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ بین المللی همدان باید این ظرفیت مهم را فعال کنیم، خاطرنشان کرد: نیازمند تعیین پیوست بین‌المللی در این دانشگاه هستیم تا بتوانیم به درستی گفتمان اسلام و انقلاب را ترویج دهیم و به آن به عنوان یک پرونده ویژه نگاه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان نباید غافل شد، گفت: استفاده از نخبگان تحول بزرگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha