چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از افتتاح ۲ مرکز جامع سلامت و ۲۴ خوابگاه دانشجویی به مناسبت هفته دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی مصری امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن، دانشگاه علوم پزشکی امسال برنامه‌های فرهنگی متعددی را درنظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل قم به کانون فرهنگی هستیم، مطرح کرد: به مناسبت هفته دولت ۲۴ واحد خوابگاه افتتاح و ۵۶ واحد دیگر نیز با همت خیرین در مسیر تعمیر و بازسازی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه ۲ مرکز جامع سلامت در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: مراکز بیش‌تری در دستورکار قراردارند که به مناسبت ۲۲ بهمن افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستیم، خاطرنشان کرد: آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

مصری با بیان اینکه به دنبال احداث مرکز تدریس فناوری و نوآوری استان قم هستیم، تصریح کرد: در این راستا فرماندار کهک وعده تخصیص ۱۰ هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی را داده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد همکاری با سازمان برنامه و بودجه کشور، یادآور شد: طی این قرارداد مقرر شد به ازای احداث هر پایگاه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی، یک پایگاه سلامت نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در نظرداریم تا ۲۲ بهمن ۱۰ پایگاه سلامت را در استان بهره‌برداری کنیم، ابراز کرد: همچنین احداث ۱۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس نیز در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ زمین شهری برای جانمایی پایگاه‌های سلامت و اورژانس بررسی شده است، بیان کرد: سردار شاهچراغی استاندار سابق قم در این مسیر تلاش بسیاری داشتند.

مصری با بیان اینکه در استان قم بیش از ۶۴ خانه بهداشت داریم، اظهار داشت: ۶۰ درصد پست‌های معاونت بهداشتی در قم بدون متصدی است درشرایطی که میانگین کشوری ۳۷ درصد است و ما باید تلاش کنیم به این میانگین برسیم.

وی با اشاره به اینکه با بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی الزهرا (س) و مادر جایگزین بیمارستان‌های کامکار و حضرت معصومه(س) جبران می‌شود، مطرح کرد: ۶۰۰ تخت تا برنامه ۱۴۰۸ فاصله داریم و از محل‌های مختلفی به دنبال تامین آن‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از عقد تفاهم نامه حوزه و وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: به عنوان نخستین گام پس از عقد این تفاهم‌نامه برنامه‌های متعددی با موضوع سبک زندگی اسلامی درنظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha