چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1105976
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
تصاویر/ پیاده روی اربعین مسیر نجف تا کربلا از دریچه دوربین

حوزه/ روایتگری در خصوص پیاده روی اربعین حسینی و به تصویر کشیدن اندکی از عظمت این رویداد بی نظیر جهان، امروز بیش از هر چیز دیگری الزامی رسانه ای به شمار می رود که نباید در این خصوص کوتاهی و سستی از خود نشان دهیم.

خبرگزاری حوزه | باید روایت کرد، باید گفت از زیبایی های اعجازگونه اربعین حسینی... از زوایا و ابعاد مختلف حماسه ای که در قالب پیاده روی خیل عشاقان در جاده هایی که به حرم سالار شهیدان ختم می شود شکل می گیرد، خاصه از جاده نجف به کربلا با همه خاطره های خوبی که در ذهن همه عشاق اباعبدالله (ع) ثبت و ضبط می کند.

باید روایت کرد از پیاده روی با دوستان و از جمله با اعضای خانواده که به یقین جزو بهترین سفرهای همه‌ی عمر آدمی به شمار می رود، البته به شرط آن که به اندک معرفتی از اقیانوس عظیم بصیرت حسینی دست پیدا کنیم و بدان ببالیم.

باید روایت کرد از لطف و بزرگواری موکب داران عراقی که کریمانه از همه چیز خود در این دنیای فانی می گذرند تا نشان دهند که برای خدمت به زوارالحسین(ع) چقدر واله و شیدایند و این که چرا این خدمت بی چشمداشت را بزرگترین افتخار زندگی خود قلمداد می کنند.

باید روایت کرد از مهمان نوازی آن جوان عراقی در خانه محقرش در حدفاصل مسجد سهله تا جاده نجف به کربلا که هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت تا زائر امام حسین(ع) تکریم شود، تا بداند زیارت و مشایه در این راه چقدر مهم و بزرگ است و او هم در این سفره متنعمانه و بی ادعا و با صفا سهمی دارد... سهمی که خدای حسین(ع) آن را می بیند و برایش حساب خاصی قرار می دهد.

باید روایت کرد و بهتر بگویم روایت کنم از لطف و محبت زایدالوصف ابوحیدر، شهروند عراقی ساکن کربلا که برای دومین سال پیاپی، مهمان خانه اش بودیم به همراه دست کم چهل، پنجاه ایرانی دیگر و این ها همه تازه اندکی از روایت هایی است که باید انجام می دادیم و به نظر می رسد که در این باره کوتاهی کرده ایم تا آن جا که در همین سالها و خاصه در چنین ایامی، عده ای نادان یا مغرض، با شبهات مضحک خود می خواهند حرکت عظیم اربعین و پیاده روی آن را به زعم خود مخدوش جلوه دهند.

باید روایت کرد از میزان الحراره عشق حسینی خصوصاً در بین هموطنانمان که در صحبت هایشان عموماً یادی از حاج قاسم عزیز هم می کردند و اشارتی هم به آن جمله معروف سردار دلها داشتند که ایران اسلامی، حرم اهل بیت (ع) و قرارگاه حسین بن علی(ع) است و به راستی که چقدر جای شهید سلیمانی در این سال ها خالی است.

در همین روزها یکی از رسانه ها تیتر زده بود"غربی ها از انتشار اخبار اربعین می ترسند" و تفسیرش این که؛ اربعین حسینی و مشایه عظیم و بین المللی آن، فراتر از مذاهب و زبان ها و قومیت ها و ادیان، مقدمه ساز ظهور منجی آخرالزمان است؛ همان که منتقم خون جد مظلومش است و بیش از هر چیزی، خویشتن را با حضرت ثارالله (ع) به جهانیان معرفی می کند.

به لطف الهی دو سه سالی است که پویش های مختلفی باعنوان روایتگری اربعین و راویان اربعینی در فضای مجازی کشورمان شکل گرفته که البته هنوز این جریان برای معرفی به عموم جامعه، جای کار دارد اما همین اندک گام ها را باید غنیمت شمرد و آرزو کرد که چنین حرکت هایی به شکلی قوی تر و همه گیرتر توسعه پیدا کند تا بهتر و بیشتر بتوان به روایت عظمت اربعین حسینی پرداخت. ان‌شاءالله.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha