شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
تصحیح

حجت الاسلام سعادت گفت: براساس سیاست جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مبنی بر واگذاری امور به مدارس، در این دوره از امتحانات پایان ترم مدارس ۳ تا ۵ روز پس از برگزاری امتحان فرصت داشتند تا برگه های امتحانی طلاب را تصحیح شده به مرکز مدیریت ارسال کنند.

حجت الاسلام اکبر سعادت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به روند جدید تصحیح اوراق امتحانی طلاب علوم دینی حوزه علمیه استان اصفهان اظهار داشت: در این دوره از امتحانات پایان ترم، مدارس ۳ تا ۵ روز پس از برگزاری امتحان فرصت داشتند تا برگه های امتحانی طلاب را که توسط اساتید تصحیح شده است به مرکز مدیریت حوزه استان ارسال نمایند.

وی افزود: در راستای سیاست جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان در خصوص واگذاری امور به مدارس در بحث آموزش، طرح سوال توسط اساتید مدارسی که به مرکز دعوت می شوند در کمیسیون طرح سوال و امتحانات برگزار می شود.

حجت الاسلام سعادت با بیان این که در این دوره، امتحانات تعدادی از مدارس به صورت تجمیعی برگزار شد گفت: به عنوان نمونه امتحانات طلاب مدرسه اباصالح المهدی(عج) با طلاب دارالحکمه برگزار شد و هم چنین امتحانات طلاب مدرسه مشکات و مدرسه کوشک در مدرسه جواد الائمه(ع) خمینی شهر به همراه یکدیگر برگزار شد، البته اصل بر این است که مدارس به صورت مجزا امتحانات را برای طلاب برگزار کنند.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری امتحان، مدارس ۳ تا ۵ روز فرصت دارند تا برگه ها را در اختیار همان استاد درس قرار دهند و پس از تصحیح به مرکز مدیریت ارسال شود.

مسئول نظارت معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: پس از ارسال برگه های امتحان به مرکز، تعدادی از اساتید دعوت می شوند که در این دوره تا کنون دروس اخلاق، قرآن ، کلیه دروس ادبیات، تاریخ، چند عنوان از رسائل ، چند عنوان مکاسب و چند عنوان اصول فقه به صورت کامل تصحیح شده است.

حجت الاسلام سعادت با تأکید بر تلاش برای تصحیح عادلانه اوراق امتحانی تصریح کرد: دعوت اساتید بستگی به تعداد شرکت کنندگان طلاب در دروس و جمع بین همه مدارس دارد و اصل برنامه تصحیح که در مرکز انجام می شود این است که برگه ها پس از تجمیع در واحد ارزشیابی در اختیار واحد نظارت و بازرسی قرار می گیرد و طبق آماری که داریم اساتید را دعوت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مدارس در این دوره در ارسال برگه های امتحانی تأخیر داشتند و برخی از مدارس نیز بلافاصله دو روز پس از امتحان برگه ها را تصحیح و به مرکز ارسال کردند که جای تقدیر دارد.

مسئول نظارت معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان تاخیر در ارسال برگه های تصحیح شده مدارس به مرکز را سبب کندی روند اعلام نمرات بیان کرد و گفت: تعدادی از مدارس در ارسال برگه ها بسیار تاخیر داشتند به همین دلیل درس هایی مانند لمعات ، اصول فقه ها ، برخی از مکاسب ها و رسائل ها هنوز باقی مانده و تصحیح نشده اند و این روند تصحیح را به تأخیر انداخته است.

وی افزود: کار تصحیح که در مرکز تمام می شود طی همان روز برگه ها به واحد ارزشیابی تحویل داده می شود تا شمارش نمرات یک بار دیگر انجام پذیرد و پس از آن برگه ها اسکن و نمرات وارد شده و برای بارگذاری به واحد انفورماتیک داده می شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از دروس تصحیح شده است، اما به دلیل نواقصی که داشته هنوز نمرات برای طلاب قابل رؤیت نیست که طی روزهای آینده برگه هایی که از مدارس به مرکز رسیده و برنامه تصحیح را در مرکز طی کرده، بارگذاری می شود.

حجت الاسلام سعادت اضافه کرد: برگه هایی که اسکن می شود، نمره استاد اول روی برگه به همراه نمره تصحیح در مرکز درج می شود و این حق را آموزش برای اساتید قائل است که اگر استادی درباره تصحیحی که در مرکز انجام شده ایرادی دارد از تصحیح خود دفاع نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha