پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس مرهون آموزه‌های مهدویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرّم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی شب گذشته در مراسم جشن آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در جمع کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان که در مجتمع توانبخشی ایثار خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های دنیا در دو بحث آینده پژوهی و آینده نگری ورود پیدا کرده‌اند و افق‌هایی نسبت به آینده را به تصویر می‌کشند، اظهار داشت:دانشگاه در بخش آینده پژوهی پیش نگر و آینده پژوهی پس نگر ورود پیدا کرده و تلاش می‌کند چالش‌های آینده را حل کنند.

وی افزود: اگر دنیای غرب امروز به این بحث ورود پیدا کرده، ۱۴ قرن قبل در کلام نورانی قرآن و احادیث ائمه(ع) بحث افق‌های روشن آینده مطرح شده و وعده داده‌اند که در آینده یک جامعه آرمانی بنا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان خاطرنشان کرد: در دین اسلام که دینی کامل و جامع است، در ۱۴ قرن قبل در غدیر نبی مکرم اسلام (ص) وعده دادند که کسی خواهد آمد و ردای امامت را بر تن خواهد کرد و با برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر پایه عدالت، بشریت را به آرامش می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: پیروزی ما در دوران دفاع مقدس مرهون آموزه‌های مهدویت است و اگر حکومت ولایت فقیه را داریم به برکت مهدویت است و امروز این حکومت اسلامی در مقابل مکتب‌های غرب به‌عنوان نماینده تمدن اسلامی حرف برای گفتن دارد.

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس توانستند بر دشمن پیروز شوند به‌خاطر امیدی بود که به آینده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه سنگ بنای حکومت اسلامی و اعتقاد ولایت فقیه به نیابت از امام است، اظهار کرد: اعتبار این ولایت به تبعیت از مهدویت و پیروزی دفاع مقدس نیز به اعتبار مهدویت خواهد بود.

وی با بیان اینکه زنان در جامعه مهدوی درک معارف دینی پیدا می‌کنند و عدالت در همه عرصه‌ها گسترش می‌یابد، گفت: امروز ما به‌عنوان منتظر باید به تکالیف خود عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان کرد: هر اندازه مهدویت اهمیت و ضرورت دارد و فرصت‌های زیادی ایجاد کرده باید دانست تهدیدهایی نیز در مقابل آن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطر نشان کرد: دشمنان امروز با تریبون فرهنگی و جنگ نرم به میدان آمدند و همانطور که در جنگ، رزمندگان و ایثارگران و جانبازان مجاهدان فی سبیل الله بودند، امروز نیز نیاز است در میدان جنگ ترکیبی، نقش آفرینی کنند.

وی یادآور شد: وظیفه ما به‌عنوان منتظر شناخت معارف مهدوی بوده و باید به معارف الهی مسلط باشیم تا بتوانیم در این جنگ پیروز باشیم و به نسل آینده کمک کنیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: منتظر کسی است که به‌وظایف خود عمل کند و امام را خوب بشناسد و در مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمن آگاه باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha