پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: جنگ تحمیلی دشمنان علیه انقلاب تمام نشده است و امروز هم غرب با راه اندازی صدها کانال و سایت در فضای مجازی در حال حمله به ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تقدیر از متولیان برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در دفاع مقدس باید به آن توجه شود و حضرت آقا هم در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره داشتند، جریانی است که در برابر اراده ایمانی رزمنده های اسلام ایستاده بود. جنگ بعد از مسافرت رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا به بغداد شروع شد. طرف مقابل ما نظام سلطه بود.

وی افزود: وقتی آمریکایی ها از حسن البکر خواستند به ایران حمله کند و او همراهی نکرد، حسن البکر را کنار زدند و صدام را آوردند تا به خواسته خود برسند. یکی از مهم ترین اهداف دشمن تجزیه ایران واحد بود و این را در سخنرانی های خود مکرر بیان می کردند.

امام جمعه خوی با بیان این که جنگ هایی که در ۴۰ سال اخیر در منطقه اتفاق افتاده به نیابت از غرب و آمریکا بود، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا و نظام سلطه دیدند که تمام ثروت ها و فرصت های عظیمی را که از منطقه خاورمیانه و ایران مثل زالو می مکیدند از دست می رود، لذا تصمیم گرفتند با یک با تحمیل جنگ، فروپاشی نظام اسلامی و تسلط دوباره بر ایران را فراهم کنند. این تجربه را در دیگر کشورها داشتند اما از ملت ایران سیلی محکمی خوردند.

وی اضافه کرد: ناراحتی نظام سلطه از انقلاب اسلامی با توجه به پیش بینی هایی که می کردند به قدری بود که حتی به راه انداختن جنگ احزاب هم اکتفا نکردند، بلکه صدام را به بمب‌های شیمیایی مسلح کردند. خودشان در ظاهر شعار مبارزه با سلاح کشتار جمعی می دهند اما سلاح کشتار جمعی را که مخالف با تمام قوانین بین‌المللی است در اختیار صدام گذاشتند؛ صدام با بمب‌های شیمیایی فقط در حلبچه هزار نفر زن، مرد و کودک را کشت؛ بمبی که به آن جا ریخته شد ساخت اروپا بود.

حجت الاسلام قاسم خانی بیان کرد: همه تلاش ها و امکانات غرب و شرق و آمریکا و اروپا در جنگ هیچ نتیجه ای برای ان ها نداشت و با یک شکست سنگین مواجه شدند و در مرحله دوم جنگ اقتصادی و تحریم را شروع کردند و در این جنگ هم با خفت و ذلت مواجه شدند.

وی سومین مرحله اقدام دشمن علیه انقلاب را جنگ روانی و شناختی عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روحی و روانی، جنگ شناختی و نرم. نزدیک به ۲۰۰ کانال و هزاران سایت با بودجه سرسام آور با انقلاب اسلامی وارد معرکه شد و نتیجه ای که می خواست به دست نیاورد و با سد محکم ملت مواجه شد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب به اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی دامن می زنند و با دروغ به راحتی استخدام عواطف می کنند، باورهای ملت ما را بمباران و امیدها را قطع می‌کنند و بر ضعف های مدیریتی را به خوبی سوار می شوند.

وی افزود: جنگ تحمیلی هنوز تمام نشده و با شدت تمام ادامه دارد و سیاست و بیرق دشمن همان است و در برابرشان اراده و ایمان ملت ایران نیز همان است؛ در برابر این جنگ جهاد تبیین و آگاه کردن جوانان و بیان حقایق و استناد به تاریخ از جمله مهمترین وظیفه هاست.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: باید تبیین کرد که آیا نظام سلطه برای ما دل می سوزاند و دنبال حمایت و نجات انسانهاست؟! اگر چنین است پس چرا در مورد شیرین ابوعاقله خبری در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و کلمات سردمداران نظام سلطه نیست و خبرنگار آمریکایی فلسطینی الاصل مسیحی که با گلوله اسرائیل به سرش جان خود را از دست داد اسرائیل حتی اجازه تشییع جنازه نداد در تشییع پیکر این زن خبرنگار یگان ویژه اسرائیل به تشییع کنندگان حمله کرد و جنازه روی زمین افتاد.

وی گفت: موضع آمریکا و غرب و سازمان های بین المللی در خصوص جمال خاشقچی، جورج فلوید آمریکایی، اعدام ۸۰ مخالف در یک روز توسط عربستان سعودی، قتل سالانه بیش از ۷۰۰ مرد و زن بی گناه توسط پلیس آمریکا و حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری و جان باختن مظلومانه ۲۶۰نفر که خیلی از آنها زن و بچه بودند و نسل کشی هفتاد ساله مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی به خوبی نشان می دهد دفاع آن ها از حقوق بشر دروغ و فریبی بیش نیست.

امام جمعه خوی بیان داشت: سال قبل همزمان با فوت مهسا امینی در حمله پلیس اسرائیل به خانه یکی از فلسطینی ها قلب طفل ۷ ساله ایستاد و شهید شد. آمریکا از ترس اینکه ایران مقایسه کند یا افکار عمومی بر علیه آنها شوند فورا اعلام کرد ما خیلی محزون و ناراحتیم باید مسأله بررسی شود. چرا در حادثه ایران عین این را نگفتند! بلکه دعوت به شورش و تخریب و حتی شکستن چراغ های راهنمایی کردند؟ اصلا جرأت دارند که در اینگونه جنایات اسرائیل، او را به محاکم بین المللی معرفی کنند؟.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha