پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه فقه اهل بیت(ع) در مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ مراسم رونمایی از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) به قلم حجت الاسلام والمسلمین راشدی خوانساری به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین راشدی خوانساری در مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه فقه اهل بیت(ع) که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، اظهار داشت: قریب به ۳۵ سال است که مشغول به تحقیقات در موضوع فقه هستم و رفتار انقلابی را در شکوفایی استعداد خود در این زمینه دیدم تا بتوانم فقه را کاربردی کرده و از حالت سنتی دربیاورم.

وی ابراز داشت: ورود در این عرصه البته سختی های بسیاری داشت و تنها در این مسیر قدم برداشتم و بحمدالله توانستم در مدت ۱۰ سال، ۱۲ جلد کتاب بنویسم.

نویسنده کتاب دانشنامه فقه اهل بیت(ع) خاطرنشان ساخت: دانشنامه ای که بنده به رشته تحریر درآوردم، افزون بر اینکه به فارسی ساده نوشته شده تا غیرطلاب هم آن را بتوانند بخوانند، موضوعات مورد نیاز حکومت را نیز در آن آورده ام تا کاربردی باشد.

از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمین عمادی نیز در این مراسم به روایتی از امام کاظم علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «تَفقَّهُوا فی دِینِ اللّه فإنَّ الفِقهَ مِفتاحُ البَصیرَةِ ، و تَمامُ العِبادَةِ ، و السَّببُ إلَی المَنازِلِ الرَّفیعَةِ و الرُّتَبِ الجَلیلَةِ فی الدِّینِ و الدنیا ، و فَضلُ الفَقیهِ علَی العابِدِ کَفَضلِ الشَّمسِ علَی الکواکِبِ ، و مَن لم یَتَفَقَّهْ فی دِینِهِ لم یَرضَ اللّه ُ لَهُ عَمَلاً / در دین خدا فقیه و دانا شوید؛ زیرا فقه کلید بصیرت است و مایه کمال عبادت و وسیله رسیدن به مقامات بلند و مراتب عالی دینی و دنیایی. برتری فقیه بر عابد، همچون برتری خورشید است بر ستارگان و هر که در دین خود دانا و فقیه نشود، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد».

وی ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین راشدی خوانساری، نویسنده کتاب دانشنامه فقه اهل بیت(ع)، ابراز داشت: آغاز دین شریف اسلام با تکریم از علم است و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا / و بگو: «پروردگارا! علم مرا افزون کن!»

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: بنده تورقی از کتاب دانشنامه فقه اهل بیت (ع) آقای راشدی داشتم و با بررسی برخی واژه های آن و مقایسه با سایر کتب، شاهد عمق مطلب در این کتاب شده ام که جای تشکر دارد.

از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نیز در این مراسم اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین راشدی خوانساری به عنوان رزمنده دیروز دفاع مقدس و مرزبان امروز علوم اهل بیت (ع) کتابی را با عنوان دانشنامه فقه اهل بیت(ع) نوشته اند که جای تقدیر و تبریک دارد.

وی با بیان این مطلب که ما چفیه را برای رونمایی از این کتب، بر روی این کتاب ها قرار داده ایم، ابراز داشت: کسانی که به دنبال سکولار کردن حوزه هستند، این آرزو را به گور خواهند برد که به اهداف خود دست پیدا کنند؛ تا زمانی که فرزندان روح الله و عاشقان ولایت در حوزه علمیه هستند، نخواهند گذاشت حوزه سکولار شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: در دیداری که با حضرت آیت الله نوری همدانی داشته ایم، ایشان بیان کردند: مجمع نمایندگان طلاب وظیفه دارد چهره های فرهیخته را به جامعه علمی کشور معرفی کند و در راستای این فرمایش، این برنامه را تدارک دیده و ان شاءالله این مسیر را در مجمع نمایندگان طلاب ادامه خواهیم داد.

از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) رونمایی شد

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب دانشنامه فقه اهل بیت (علیهم السلام) رونمایی شد.

از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) رونمایی شد

از دانشنامه فقه اهل بیت (ع) رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha