جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
سردار مجیدی

حوزه / دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، به تشریح برنامه‌های کنگره پرداخت و گفت: در اولین شب اجلاسیه، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به‌عنوان میهمان در این مراسم حضور خواهد داشت و در شب‌های بعدی از فرماندهان نیروهای مسلح دعوت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) امروز در نشست خبری به مناسبت اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با اشاره به اینکه ۲۰۰ برنامه اصلی برای این کنگره تدارک دیده شد است، اظهار داشت: این اجلاسیه اتفاقی بزرگ برای همدان به شمار می‌رود و باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه صبح فردا دعای ندبه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری برگزار خواهد شد، گفت: همچنین امروز در شهرستان بهار و نهاوند یادواره شهدا تحت عنوان پیش‌اجلاسیه با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، از برپایی و افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر در همدان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه عصر روز شنبه ۱۴ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین از وظایف همگانی است، گفت: در برابر کسانی که سعی در تحریف فرهنگ دفاع‌ مقدس را دارند، برپایی چنین برنامه‌هایی که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، می‌تواند بسیار موثر باشد و زمینه آشنایی نسل امروز با این رشادت‌ها را فراهم کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، افزود: حدود ۷ هزار اثر در این نمایشگاه با موضوعات دفاع‌مقدس به منصه ظهور گذاشته خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در راستای برگزاری کنگره برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها نمایش فصل شیدایی بود که در نظرسنجی‌های عمومی با آمار ۸۰ درصدی از رضایت مردم روبرو شدیم و این اهمیت استفاده از هنر در بیان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس را به خوبی نشان می‌دهد.

سردار مجیدی، با اشاره به اینکه همزمان با سالگرد شهادت حاج حسین همدانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان کار خود را آغاز خواهد کرد، اظهار کرد: از روز شانزدهم مهرماه به مدت چهار شب این کنگره ملی در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور ۴ هزار نفر برگزار خواهد شد که برای هر شب یک برنامه سه ساعته پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از اهداف مهم این کنگره، معرفی فرهنگ ناب دفاع‌ مقدس و تبیین نقش نیروهای مسلح، شهدا، مردم و اقشار مختلف استان در دوران جنگ می‌باشد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، به تشریح برنامه‌های کنگره پرداخت و یادآور شد: در اولین شب اجلاسیه، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به‌عنوان میهمان در این مراسم حضور خواهد داشت و در شب‌های بعدی از فرماندهان نیروهای مسلح دعوت شده است.

وی با بیان اینکه در شب پایانی هم از هیئت دولت برای حضور در کنگره دعوت شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت هنر در بیان این ایثارگری‌ها، از گروه‌های هنری مختلف دعوت شده تا در این اجلاسیه به اجرای برنامه بپردازند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha