پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله خود در تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در طی دوسال از ظرفیت حوزه علمیه خواهران و برادران، هیئت‌های مذهبی و جریان‌های دینی و مردمی در تبلیغ دین و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب به‌درستی استفاده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف تبلیغات اسلامی پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و فرهنگی است و لذا تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های هیئات مذهبی، مساجد، حوزه علمیه برادران و خواهران، اهل سنت و موسسات قرآنی استفاده شود.

وی افزود: اهل سنت در اکثر مراسمات دینی خصوصا در غدیر، نیمه شعبان، دهه کرامت و محرم پای کار آمدند و حرکتی را رقم زدند که کم‌نظیر بود.

رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: برای اولین بار از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در تبلیغ دین در شهر ارومیه استفاده شد و طلاب خواهر در محرم و صفر به روستاهای اطراف و مساجد سطح شهر جهت تبلیغ معارف دینی اعزام شدند که این مسئله قبل از دو سال اخیر نظیر نداشت.

وی ادامه داد: بانوان طلبه کانون‌های تبلیغی را راه اندازی کردند که یکی از آن‌ها کانون تبلیغی دختران انقلاب است که در سطح شهر فعالیت فرهنگی، قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت در مسئله حجاب را انجام دادند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از حوزه علمیه برادران در تبلیغ دینی در اعزام‌های محرم و صفر و رمضان استفاده شد، یادآور شد: در مراسمات دینی و رویدادهای فرهنگی حوزه‌ علمیه، طلاب و روحانیون ارومیه پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های منبرداری، مسجد داری و کار با کودک و نوجوان در حدود ۴۰ جلسه در مسجد حاجی خان برای طلاب جوان و ائمه جماعت ارومیه برگزار شد و هیئت علما هم راه اندازی شد و حدود ۵۰ جلسه برگزار شد و امید است مدیران بعدی به این مسئله اهتمام داشته باشند.

رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه بیان کرد: در مسئله مساجد نیز واقعا خلاء‌های بسیار زیادی وجود داشت که تلاش شد در این دو سال با حرکت‌های جهادی و شبانه روزی بخشی از آن حل شود و برخی مساجد کلیدی شهر حقیقتا نیاز به کار جهادی و حمایت‌های همه جانبه دارد تا تأثیرگذاری فرهنگی قابل اعتنایی داشته باشند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسئله‌های تبلیغات اسلامی هیئت‌های مذهبی بود، قبلا تقریبا بسیاری از هیئات با تبلیغات اسلامی بیگانه بودند و یا اصلا از امکاناتی که در اختیار هیئات مذهبی قرار داده می‌شد اطلاعی نداشتند و لذا یکی از اقدامات ما اطلاع رسانی عمومی برای همه هیئات‌ مذهبی برای دریافت حواله‌های محرم و صفر بود و الحمدلله امروز هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی را خانه خود می‌دانند و در همه رویدادها پای کار هستند و این ظرفیت عظیمی که ایجاد شده با عنایت دوستان می‌تواند در آینده روزهای خوبی را قم بزند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: جریان سازی مردمی و پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و ملی یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات اسلامی بود و تلاش کردیم با سپردن کارها به مردم و استفاده از ظرفیت حاکمیتی و ادارات، رویدادهای ملی و مذهبی به یک رسم همیشگی تبدیل شود که نمونه آن را مردم در غدیر و یوم العباس و اربعین مشاهده کردند و حرکتی که برای نیمه شعبان در شهر شروع شده نیز با مدیریت‌های مناسب می‌تواند مثل غدیر فراگیر و همه گیر شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان هم در حدود بیش از ۱۰۰ مسجد جمع خوانی قرآن کریم و ده‌ها مسجد افطاری ساده برگزار شد که این هم با عنایت خداوند متعال و همکاری مردم رقم خورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha