جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
بازخوانی گزارش اجلاسیه صلح جهانی سئول

حوزه/ نشست "بازخوانی گزارش اجلاسیه صلح جهانی سئول ۲۰۲۳"به همت انجمن ها و قطب های علمی حوزه در محل دبیرخانه این انجمن ها در قم برگزار شد.

نشست "بازخوانی گزارش اجلاسیه صلح جهانی سئول ۲۰۲۳" با حضور حجت الاسلام جهانگیری و به همت انجمن علمی مطالعات اجتماعی در محل دبیرخانه انجمن ها و قطب های علمی حوزه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این برنامه که با هدف آشنایی اعضای انجمن ها و قطب های علمی حوزه برای ورود تخصصی در عرصه بین الملل تشکیل شده بود، به معرفی نمونه مصداقی «اجلاسیه صلح جهانی سئول ۲۰۲۳» پرداخته شد.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری استاد، مبلّغ و پژوهشگر در عرصه بین الملل به گزارشی جامعی از این اجلاسیه پرداخت و به «الگوهای حکمرانی» موفق در کشور کره جنوبی اشاره داشت.

وی در ادامه بیان داشت: از نکاتی که در این اجلاسیه و به تبع آن در نمونه های حکمرانی برخی از کشورها مشهود است گرایش به مسئله «الهیات» (Theology) است.

حجت الاسلام جهانگیری در ادامه تاکید داشت: تمام این اجلاسیه بزرگ که توانسته بود حتی مقامات سیاسی کشورها را دعوت کند، توسط یک NGO برگزار شده بود.

وی در ادامه نشریاتی را که در عرصه بین الملل با موضوع اسلام و شیعه در حال فعالیت هستند را معرفی کرده و از طلاب حوزه های علمیه دعوت کرد که در جوامع علمی مخصوصا با موضوعاتی همچون صلح حضور پیدا کنند.

این مبلّغ عرصه بین الملل گفت: لازم است حوزه در بازتولید مفاهیم دینی با ادبیات قابل فهم برای سایر فرهنگ های جهانی ورود پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha