جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: چهار ویژگی مومنان جعفری ادب، ورع، عهد و امانتداری است که در این صورت می‌گویند او جعفری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در مراسم طلیعه حضور طلاب حوزه علمیه خواهران تابع استان قم با اشاره به روایت «لقدکان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» عنوان کرد: لفظ "قد و کان" همه دلالت بر قطعیت دارند و مرور بر خلقیات و آداب رسول گرامی اسلام و جانشین خلفش است.

وی تصریح کرد: چهار ویژگی مومنان جعفری ادب، ورع، عهد و امانتداری است که در این صورت می‌گویند او جعفری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: اگر جوانان ما قرار است با دیدن ما یاد خدا بیفتند، ویژگی‌های ائمه علیهم‌السلام را باید ممارست و تمرین کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام وعده داده‌اند که اگر ارتباط انسان با ائمه علیهم‌السلام عمیق‌تر باشد و در این راه مجاهدت کرده باشند، با امامان معصوم محشور خواهند شد.

وی با اشاره به مضامین حدیث کساء تاکید کرد: با عنایت به این دعای شریف می‌توان به رابطه عاطفی بین همسران و فرزندان پی برد و زن به عنوان یک بانو می‌بایست به حضرت زهرا تاسی کند چرا که مدیریت و منش حضرت و نیز ادبیات گفتاری ایشان نسبت به فرزندانشان الگو است.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha