شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ث

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری، دشمنان با ایران قوی مخالفند، گفت: دشمن نمی‌خواهد ایران، کشوری با سواد، قوی و پیشرفته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم بهره‌برداری از مدرسه حاج مصطفی الوانکاریان و پسران در زمینی به مساحت ۲۲۲۵ مترمربع و زیربنای ۱۲۷۰ مترمربع در دو طبقه شامل ۹ کلاس درس، فضای اداری، سالن چند منظوره، نمازخانه، کتابخانه، کارگاه و آزمایشگاه شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، فرماندار و جمعی از مسئولان و خیرین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم ضمن تشریح اهمیت انجام کار خیر بر اساس روایات، اظهار داشت: براساس روایات زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که انجام کارهای روزانه خود را محاسبه کنند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انتظار حاج مصطفی الوانکاریان و خانواده‌اش از دانش آموزان، خوب درس خواندن است، گفت: اولین رکن تمدن، علم و مدرسه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری، دشمنان با ایران قوی مخالفند، خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌خواهد ایران، کشوری با سواد، قوی و پیشرفته باشد.

امام جمعه کاشان، بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر جوانان با دستاوردهای انقلاب تأکید کرد و یادآور شد: خیلی از جوانانی که تصمیم داشتند به خارج از کشور مهاجرت کنند با دیدن دستاوردهای نظام اسلامی ایران از رفتن به خارج منصرف شدند.

شریف زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز ضمن قدردانی از خانواده الوانکاریان در ساخت و توسعه فضای آموزشی در کاشان، ابراز کرد: اگر ظرفیت خیرین منطقه کاشان در ساخت فضاهای آموزشی و دیگر عرصه‌ها را نداشتیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه فضاهای آموزشی با کیفیت و غیره در این منطقه نبودیم.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی در عرصه امنیت و تربیت دانش آموزان، اظهار کرد: خیرین و مسئولان با تلاش مضاعف در جهت کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی کاشان اقدام نمایند.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و سایر مسئولان انتظار داریم نسبت به تأمین به موقع مربیان و معلمین در مدارس کاشان توجه جدی داشته باشند.

شریف زارعی، سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش را موجب تحول در پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: اگر مدیران، مربیان و معلمان قوی، توانمند، با سواد، دلسوز و متخصص در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه‌های مختلف کشور خواهیم بود.

فرماندار ویژه کاشان، آسیب‌های اجتماعی موجود در بعضی خانواده‌ها را ناشی از عدم توجه به آموزش، تعلیم و تربیت مناسب دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که هویت آینده سازان کشور از ابتدای نوجوانی با تعلیم و تربیت صحیح شکل بگیرد، دیگر شاهد ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

شریف زارعی، خواستار تشکیل کمیسیون مستقل آموزش و پرورش ویژه این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر کارمند و بیست میلیون دانش آموز زیر مجموعه این وزارتخانه می‌باشد، بنابراین باید نهاد ناظر بر آموزش جدا باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha