چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف متناسب با وظایف خود در مسیر رشد جمعیت تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان قم، با اشاره به اینکه همه ما غمگین حوادث غزه هستیم، اظهار کرد: از جهت دیگر خوشحال هستیم که جبهه مقاومت جان تازه‌ای گرفته است.

وی با بیان اینکه کارهای خوب در یک مواردی ارزش دوچندان پیدا می‌کند، مطرح کرد: از جمله چیزهایی که ارزش اعمال را بالا می‌برد، خدمت ویژه در شرایط خطر در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه اقدامات اداری در نظام اسلامی در راستای تقویت گفتمان اسلامی عیار عمل را بالا می‌برد، عنوان کرد: خوشبختانه این نکته در خصوص بیمه سلامت وجود دارد.

وی با بیان اینکه از این دولت انتظار می‌رود این ارزش‌ها روزافزون شود، خاطرنشان کرد: سلامت اداری، خدمت‌رسانی سریع، فرآیند روان، تکریم و ... ازجمله نکاتی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه درخصوص بحث جمعیت نگرانی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف متناسب با وظایف خود در مسیر رشد جمعیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه با خطر بزرگی در بحث جمعیت مواجه هستیم، یادآور شد: این خطر بزرگ در آینده می‌تواند امنیت، اقتدار و سلامت کشور را به خطر بیندازد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مسیر اثرگذار هستند، بیان کرد: هر مجموعه‌ای متناسب با سهم خود باید در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه موضوع بیماری‌های خاص نیز بسیار مهم است، ابراز کرد: متاسفانه هستند افرادی که در چاله بیماری‌های خاص قرار می‌گیرند و طومار خانواده درهم پیچیده می‌شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در حوزه بیماری‌های خاص باید سریع اقدام شود و خدمات خوبی ارائه شود، اظهار داشت: نظام درمان باید هرچه بیش‌تر بر مسائل پیشگیری تمرکز داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پیشگیری باید در بعد فرهنگی نیز دنبال شود، مطرح کرد: اگر بخشی از هزینه‌های درمان را به موضوع پیشگیری اختصاص دهیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: این موضوع می‌تواند از سنین پایین و در آموزش و پرورش دنبال شود، چرا که نظام تعلیم و تربیت در این مسیر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای و روان پزشکی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مشکلات و ناهنجاری‌های روانشناختی متاسفانه افزایش پیدا کرده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه قم یک شهر بین المللی است، تصریح کرد: باید به موضوع بیمه دوستان غیر ایرانی نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه شأن بین المللی و جهان شهری آورده‌های بسیاری برای قم دارد، یادآور شد: باید به این شأنیت توجه ویژه‌ای شود.

خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم ۲۰ مورد اضافه شده است

عباس فتحی مدیرکل بیمه سلامت استان قم نیز ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت در سال ۷۳ که قانون همگانی بیمه تصویب شد آغاز به‌کار کرد.

وی صندوق‌ها و طرح‌های مختلف بیمه سلامت را تشریح کرد و گفت: در تمام کشور ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۳۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند که ۲۰ میلیون آن ویژه روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال افزایش پوشش بیمه‌ای و خدمات بوده‌ایم، مطرح کرد: در گذشته سه دهک بیمه رایگان داشتند، ولی در دولت سیزدهم دو دهک دیگر نیز به این ظرفیت اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم نیز ۲۵۷ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند، عنوان کرد: همچنین ۶۲ هزار نفر نیز در استان قم کارکنان دولت هستند که از بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

فتحی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان قم داریم، خاطرنشان کرد: پزشک خانواده جزئی از طرح سلامت خانواده است که به صورت محدود در استان قم آن را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فهرست خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم ۲۰ مورد اضافه شده است، تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه در استان قم به صورت صددرصدی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: سامانه شکایات بیمه سلامت نیز به صورت الکترونیک است و مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha