پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی

حوزه/رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه گفت: انبیاء الهی، اولیای الهی و عالمان برجسته پیشگامان پاسخ‌گویی به شبهات بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی، امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر که در سالن همایش‌های امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مسئول تبیین و پاسداری از مذهب هستند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و حوزه علمیه در عرصه پاسخ به شبهات موظف هستند، مطرح کرد: این ماموریت از عهده عالم به زمان بر خواهد آمد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در دوره معاصر این ماموریت بسیار دشوار است، عنوان کرد: امروز سطح فرهنگ عمومی و نخبگانی متحول شده و فعالیت‌های دشمن در محتوا و قالب تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه لایه‌های حرکت دشمن در تمام سطوح قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: دشمن امروز هیچ عرصه‌ای را خالی نگذاشته است و طلاب و حوزه‌های علمیه در صف مقدم پاسخگویی به شبهات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه شناخت ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از تمام آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: جشنواره پاسخ برتر نیز در همین راستا از سال گذشته برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما معرفی پیشگامان، چهره‌های فعال و مراکز موفق است، یادآور شد: برپایی این مسائل در رشد، ارتقا و تنوع بخشی محتوا و محصول می‌تواند موثر باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این عرصه پاسخ به شبهات جایگاه مرزبانان دین است، ابراز کرد: انبیاء الهی، اولیای الهی و عالمان برجسته پیشگامان پاسخ‌گویی به شبهات بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره هزار و ۲۱۸ اثر واصل شد، بیان کرد: این آثار به ترتیب در بخش علمی ۷۴۶ اثر، ادبی ۱۴۶ اثر، چند رسانه‌ای ۲۹۶ اثر و تجسمی ۳۰ اثر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha