دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
بل

حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده آرانی، حوزه علمیه را مکانی برای مجهز شدن به علم، ایمان و اخلاق دانست و اظهار کرد: طلاب با استفاده از منابع قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می توانند مجهز به علم، ایمان و اخلاق شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدی زاده آرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشانی که امروز با موضوع «بررسی سیره علماء در کسب علم و اخلاق» برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: هیچ کس در عالم به اندازه حضرت زهرا (س) از امامت و ولایت حمایت نکرد.

استاد حوزه با بیان اینکه دین، پیامبر و امام حامی می خواهد، گفت: بعد از پیامبر اکرم (ص) به دلیل عدم حمایت مردم از امام زمانشان فاجعه اتفاق افتاد و جامعه منحرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده آرانی با بیان اینکه به فرموده حضرت امیرالمومنین (ع) شیعه برگزیده خدا است، گفت: برگزیدگان خدا با سلاح علم، ایمان و اخلاق باید حامی دین می شوند.

استاد حوزه با بیان اینکه علم بدون تزکیه، اخلاق و انسانیت هیچ ارزشی ندارد، گفت: ریختن چندین تن بمب بر سر مردم بیگناه غزه و تکه تکه کردن زنان و کودکان نشأت گرفته از علم بی‌ارزش و بدون تزکیه است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده آرانی، اخلاق را بزرگترین مدال پیامبر اکرم(ص) دانست و یادآور شد: کسی که می خواهد خوش اخلاق باشد باید صفات رذیله را از وجودش بیرون و صفات کمالیه را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه اخلاق نوسان دارد، گفت: اگر با آدم های خوب نشست و برخاست کنیم اخلاقمان خوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده آرانی حوزه علمیه را مکانی برای مجهز شدن به علم، ایمان و اخلاق دانست و اظهار کرد: طلاب با استفاده از منابع قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می توانند مجهز به علم، ایمان و اخلاق شوند.

وی تصریح کرد: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بهترین کتابهایی است که در مخازن کتابخانه های غربی و کشورهای اروپایی نگهداری می شود.

استاد حوزه با بیان اینکه طلاب باید قدر تحصیل در حوزه علمیه را بدانند، گفت: طلبه باید از این فرصت گرانبها با درس خواندن و مجهزشدن به علم، عالم شود تا بتواند در جامعه به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده آرانی در پایان مرحوم آیت الله مصطفوی کاشانی(ره) را یک انسان به تمام معنا اخلاق مدار دانست و گفت: ایشان علاوه بر اینکه علم، ایمان و اخلاق در وجودش موج می زد، انسانی با سخاوت، متواضع و با محبت بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha