جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که عمل صالح کلام طیب را بالا می‌برد، گفت: اگر انسان عملش را برای‌خدا خالص کند، خداوند متعال قبل از قیامت و در این دنیا جبران نموده، بهترین و برترین مصلحت را برای او مقدر می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که تمام کارهای انسان دربردارنده سلسله آثار دنیوی(وضعی) و اخروی(ثواب و عقاب) است، اظهار داشت: اگر انسان به آثار وضعی و اخروی کارهای خود و بد خود در این نظام هستی پی ببرد، سعی می‌کند تا کارهای خوب انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از خطبه زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها در بیان فلسفه و آثار احکام با تأکید بر این که زکات باعث رشد مال می‌شود، تصریح کرد: صله‌رحم عمر را زیاد و احسان به پدر و مادر آدمی را در مسیر موفقیت و عاقبت‌به‌خیری قرار می‌دهد.

وی ضمن اشاره به این که آثار تمام کارهای آدمی به خود انسان باز می‌گردد، به ویژگی‌های دنیای تعامل در این وادی دادوستد اشاره نمود و اذعان داشت: خداوند متعال در فرازهایی از آیات الهی با دعوت انسان به ایمان به خدا و جهاد با مال و نفس در راه الهی، آدمی را به‌سوی تجارت عظیم که انسان را از آتش دوزخ نجات می‌دهد، دعوت می‌کند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که خداوند متعال به اعمال نیک آدمی پاسخی چندبرابر می‌دهد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرمایند؛ «مَن أصعَدَ إلَی اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ»؛ هر که خداوند را بی‌پیرایه عبادت کند، خداوند برترین مصلحتش را نثار او می‌کند.

وی در ادامه ضمن تبیین راهکارهای خالص‌سازی عبادت، به آیات پایانی سوره کهف اشاره نمود و خاطرنشان کرد: عبادت خالص عبادتی است که انسان آن را تنها برای‌خدا انجام دهد و در عبادت کسی را شریک نسازد؛ چرا که بندگی مخصوص ذات حضرت حق است و هیچ موجود دیگری صلاحیت پرستش را ندارد. آن کسی که خالق این آفرینش هستی است مدبر عالم هستی است و تنها اوست که صلاحیت پرستش را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اگر انسان به معرفت والا دست یابد، هیچگاه گرفتار ریا در عبادت نخواهد شد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرماید، کسانی که به ملاقات پروردگار امید دارند، عمل خوب انجام دهند و احدی را در عبادت ذات اقدس الهی شریک نکنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که اگر انسان عمل خالص انجام دهد، تمام انفاق، نماز و حجش برای‌خدا خواهد بود، یادآور شد: اگر تمام نماز و اعمال و فرازهای زندگی‌اش خالص برای‌خدا باشد، ذات اقدس الهی راهگشای تمام مشکلاتش خواهد بود؛ اگر کسی تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه برون‌رفت از مشکلات را برایش فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بانوی عابده‌ای بود که عملش خالص و تنها برای خداوند بود، یادآور شد: کسانی که برای‌خدا انفاق می‌کنند و برای‌خدا گرسنه‌ای را سیر و به انسان نیازمندی کمک می‌کنند، خداوند ایشان را از شر روز قیامت محفوظ می‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در ادامه بخش پایانی سخنان خود اشاره به مثال‌هایی به تفاوت‌های زیبای بیمه دنیایی انسان و بیمه الهی اشاره نمود و با تأکید بر این که خداوند متعال زمانی که بیمه می‌کند، بلا و خسارت را از همان ابتدا از انسان دور می‌سازد، خاطرنشان کرد: عمل صالح کلام طیب را بالا می‌برد و اگر انسان عملش را برای‌خدا خالص کند، خداوند متعال قبل از قیامت و در این دنیا جبران نموده، بهترین و برترین مصلحت را برای او مقدر می‌سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha