چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: هیچ کس مانندحضرت فاطمه (س) عمق و ژرفای امامت را نشناخت و ایشان در راه تبیین امامت و شناسایی آن و دفاع از امام خویش بسیار تلاش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه مهدیه خنداب ظهر امروز نشست اخلاقی با حضور خانم فاطمه عزیزی استاد این مدرسه و در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد.

خانم عزیزی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای چنان مقام رفیع و منزلت والایی در عالم اسلام است که هیچ کس نتوانسته نسبت به این بانو بی توجه باشد.

وی گفت: ایشان به عنوان یگانه بانوی معصوم در عالم آفرینش و تنها یادگار حضرت رسول اکرم (ص) دارای جایگاهی ممتاز در تاریخ اسلام است.

عزیزی اظهار کرد: آیه‌ مباهله، آیه تطهیر و سوره‌ کوثر پرتوی از جلوه‌ جلال حضرت در آیینه‌ آیات قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ برخورد حضرت رسول اکرم (ص) با دختر گرامیشان و صدور بیانات عدیده از سوی ایشان در شأن حضرت زهرا(س) نظیر «فداک ابوک» برهانی بر جایگاه والای حضرت نزد رسول خداست.

عزیزی تصریح کرد: وقتی جایگاه حضرت در قرآن و نزد خداوند متعال واضح و آشکار است پس دفاع ایشان از مقام ولایت حضرت علی (ع) هم به این منظور است که حق ولایت برای ایشان است.

وی خاطرنشان کرد : هیچ کس مانند حضرت فاطمه (س) عمق و ژرفای امامت را نشناخت و هیچ فردی چون ایشان در راه تبیین امامت و شناسایی آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد، حضرت از طرق مختلف برای دفاع از امامت امامان بر حق تلاش کرد و گاه با بیان خطبه‌های غرّا، سرزنش مردم، تبیین مقام امامت به دفاع از این مقام والا پرداخت تا حق را از ظالمان بگیرد.

حضرت زهرا (س) در تبیین امامت و شناسایی آن بسیار تلاش کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha