پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/  معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت:  حضرت فاطمه سلام الله علیها به دلیل دانش و معرفت عمیق خود به قرآن و احکام دینی به عنوان یکی از منابع مهم علم و حکمت در اسلام شناخته می‌شوند و ایشان الگوی تمامی اعصار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبر زاده امروز در جلسه اخلاق که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، با تاکید بر لزوم انس طلاب با قرآن کریم، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) به قرائت قرآن و رعایت ادب در تلاوت آن توصیه فراوانی کرده‌اند. و حضرت علی علیه السلام در خطبه متقین می فرمایند؛ بهترین حالت قرائت قرآن در حال قیام است.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن یکی از عباداتی است که در منابع روایی بر آن بسیار تأکید شده است و یکی از توصیه‌های مکرر معصومین (ع) است. و البته صرف خواندن آن کافی نیست بلکه تامل و تفکر در قرآن و عمل به آیات الهی لازم و ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با بیان فضیلت نماز شب، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن بعد از نماز شب دارای فضیلت و اهمیت زیادی است. در روایات و منابع اسلامی به این امر تأکید فراوانی شده است .

وی گفت: خداوند می فرماید قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا، شب را جز اندکی به پا خیز. نصف آن، یا اندکی از آن کم کن یا بر آن بیفزای و قرآن را با تأنّی و شمرده بخوان.

حجت الاسلام اکبرزاده تصریح کرد: در آیه فوق خداوند به پیامبر (ص) و مؤمنان می‌فرماید؛ اگر به دلیل بیماری، سفر، یا جهاد در راه خدا، نمی‌توانند شب‌ها به طور کامل برای عبادت بیدار بمانند، باید هر چه از قرآن برایشان میسر است بخوانند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت الهی و متعالی حضرت زهرا (س) بیان داشت: حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیر بشریت است و عبادت، تقوا و دیگر اوصاف حضرت برای همه ما الگو و سرمشق است و اهمیت به قرائت و تدبر در قرآن یکی از مهم ترین اوصاف حضرت بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها به دلیل دانش و معرفت عمیق خود به قرآن و احکام دینی به عنوان یکی از منابع مهم علم و حکمت در اسلام شناخته می‌شوند و ایشان الگویی برای مسلمانان در تمامی اعصار هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha