شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
ممبرا مہاراشٹرا میں بین المذاہب "عظمت فاطمہ زہرا (س)" کے عنوان پر تاریخی کانفرنس کا انعقاد

حوزه/ توسط هیئت امنای شیعه ایالت ماهاراشترای هند کنفرانسی با عنوان «عظمت حضرت زهرا (س) » در هند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت هیئت امنای شیعه ایالت ماهاراشترا هند با همکاری تشکل‌های بومی این منطقه کنفرانسی با عنوان «کرامت حضرت زهرا (س)» در هند برگزار شد.

محمدرضا فاضل مسئول خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی هند میهمان ویژه این کنفرانس به ارائه فضائل صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخت و گفت: نام بی بی برگرفته از فاطر است که از نامهای مبارک خداوند متعال است. هیچ کس نمی تواند فضایل و کمالات این بانوی بهشتی را احصا کند.

حجت‌الاسلام اصغر حیدری سخنران معروف هندی در سخنانی بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مایه مباهات مریم است و باید با چنین کنفرانس ها و همایش های بی‌نظیری، سیره پاک وی را به جهانیان رساند.

سوامی ویشواسانند مشاور Mind Book Private Limited از بنگلور ضمن تشکر از مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران گفت: مجانی کردن ویزای ایران برای مردم هند اقدامی ستودنی است و ما قدردان آن هستیم. همچنین شرکت در این کنفرانس بزرگ برای خودم مایه مباهات است.

همچنین حافظ شیخ ساجد اشرف نجمی نماینده علمای اهل سنت گفت: بزرگی حضرت فاطمه زهرا از آنجا معلوم می شود که همه حاکمان ظالم بنی امیه همه مرده و هلاک شده اند اما نام جناب سیده امروز نیز زنده و جاوید است و فضیلت و شرافت وی هم چون خورشید درخشان است.

بدیع الزمان علی حسن خان از فعالان اهل سنت نیز در این کنفرانس به سخنرانی پرداخت و گفت: عده ای نسبت به اهل بیت کینه دارند. بچه‌های ما قابی داشتند که روی آن اسمای پنج‌تن نوشته بود که توسط برخی سفیدپوستان مخدوش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلم رضوی ضمن تشکر از شرکت کنندگان بیان داشت: شیعیان به اهل بیت و صحابه و همسران احترام می گذارند. اما چون همسران و صحابه، معصوم نیستند کورکورانه آنها را باور نمی کنند. و به همین دلیل پیروی از آنان را واجب نمی دانند زیرا اطاعت مستلزم عصمت است. اهل بیت علیهم السلام با پوشش عصمت به زمین آمده اند، پس اطاعت از آنها واجب است.

در این کنفرانس بزرگ بیش از شصت پژوهشگر و شاعران از بمبئی و مناطق اطراف آن شرکت داشتند.

این کنفرانس توسط حدود چهارده شبکه مجازی و ماهواره‌ای به صورت زنده پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha