چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام والسلمین غفوری، در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است و آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، صبح امروز، در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف در استان کرمانشاه گفت: اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است.

وی افزود: اگر اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد، غالب خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار بگیرند و این فضا را تجربه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف، گفت: حضور بزرگترها در اعتکاف بسیار خوب است، اما همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید؛ باید جوانان را دریابیم وآن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه اصل کار و جایی را که دشمن هدف گرفته، نسل جوان است گفت: اگر جوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

وی با مروری بر اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور، به‌ویژه در مسائل فرهنگی اظهار داشت: درخصوص مقوله‌های فرهنگی، نظر رهبری حکیم و فرزانه، بر این ‌است که باید مسائل فرهنگی را مردمی سازی کنیم، زیرا مسائل فرهنگی درصورتی که مردمی‌سازی شوند، پیش می‌روند و موفقیت حاصل می‌شود.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است، عنوان کرد: می‌طلبد که در بحث اعتکاف، توجه جدی و ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی شود زیرا در دانشگاه جوان‌های بسیار مومن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با قدردانی از زحمات مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف، خاطرنشان کرد: ظرفیت استان در عرصه‌های دینی بسیار بالا است و آمادگی قلبی مردم، برای مسائل معنوی و ایمانی بسیار زیاد است، اما باید با برنامه ریزی مناسب، زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha