چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
ب

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه امیرکبیر در راه مبارزه با استعمار و تلاش برای آبادانی و سرافرازی ایران به شهادت رسید گفت: متاسفانه توطئه شهادت این بزرگ مرد تاریخ ایران به خاطر عدم پیشرفت آبادانی ایران به دست استعمار در حمام باغ تاریخی فین کاشان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، امروز در ویژه برنامه سالروز صد و هفتاد و دومین سالروز شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر در حمام باغ تاریخی فین کاشان با اشاره به ابعادشخصیتی این راد مرد اظهار داشت: خدمت به مردم و با مردم بودن باعث شد تا نام نیک این سردار بزرگ سازندگی ایران ماندگار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان تصریح کرد: خیلی از صاحب منصب هایی همانند شاهان قاجار که سال های زیادی هم در رأس قدرت بودند را مشاهده می کنیم که امروز علاوه بر اینکه نامی از آنها باقی نمانده، اگر هم هست غیر از نام ننگین نام دیگری از آنها به جا نمانده است.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه امیرکبیر به معنای واقعی کلمه به خاطر توکل به خدا و باور به اعتقادات مردم و ایران قوی مردم ماندگار شده است یادآور شد: امیر کبیر از سال هایی که هیچ کس گمان نمی کرد ایران بتواند تبدیل به ابرقدرت بشود از جهت علمی، اقتصادی و سیاسی تمام تلاش خودش را برای تحقق ایران قوی به کار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه امیرکبیر در راه مبارزه با استعمار و تلاش برای آبادانی و سرافرازی ایران به شهادت رسید گفت: متاسفانه توطئه شهادت این بزرگ مرد تاریخ ایران به خاطر عدم پیشرفت آبادانی ایران به دست استعمار در حمام باغ تاریخی فین کاشان رقم خورد.

امیرکبیر اعتقاد به مسائل دینی و برخورد با انحرافات را سرلوحه کارخود قرار داده بود

جواد نایینی نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل نیز ضمن اشاره به ابعاد شخصیتی میرزا تقی خان امیرکبیر اظهار داشت: این بزرگ مرد تاریخ ایران در مقابل پیر استعمار برای پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و حفظ دیانت مردم ایستادگی کرد.

نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل به خدمات امیرکبیر در حوزه اقتصاد ،دانشکده فنون و آرایش حوزه های نظامی و استقلال ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: این سردار تاریخ کهن ایران توانست در مدت سه سال خدمات بزرگی را برای مردم ایران و کاشان انجام بدهد.

نایینی در پایان با بیان اینکه امیرکبیر اعتقاد به مسائل دینی و برخورد با انحرافات دینی را سرلوحه کار خود قرار داده بود ابراز داشت: همین که در وصیت نامه اش هم فرموده بود که بعد از شهادت من را در کربلا دفن نمایید نشان دهنده علاقه بسیار زیاد وی به حضرت سیدالشهدا (ع)ارزش های دینی و اهل بیت (ع) بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha