پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
دفتر یادداشت

در نشست نقد و بررسی سریال"دفتر یادداشت" از سوی منتقدین این نکته مطرح شد که در این اثر شبکه نمایش خانگی برای جذب مخاطب به طور خاص از شوخی های جنسی و الفاظ رکیک استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید امیرحسین آل‌یاسین، منتقد فیلم و سریال در نشست دکوپاژ که به همت مدرسه فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب برگزار شد، اظهار داشت: سریال "دفتر یادداشت" فاقد حتی یک خط فیلمنامه و قصه درست و حسابی است، ضمن آن که دیالوگ ها نیز بعضاً ضعیف و فاقد منطق روایی است و ای کاش در چنین آثاری حداقل از مشکلات و معضلات جامعه سخن به میان می آمد.

منتقد فیلم و سریال افزود: سازندگان سریال برای جذب مخاطب به روش های سخیفی روی آورده اند که مناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نیست.

وی گفت: البته باید از صدا و سیما و نهادهای فرهنگی مثل وزارت ارشاد هم انتقاد کرد که چرا شرایطی پدید آورده اند که در نهایت ما به تولید وعرضه این گونه آثار برسیم.

آل یاسین بیان داشت: در خصوص سریال "دفتر یادداشت" آنچه مشهود است این که اگر رضا عطاران را کنار بگذاریم یک کار ضعیفی را شاهدیم که جاذبه چندانی برای مخاطب عام ندارد.

مجید بنی احمدی، دیگر منتقد سینما و تلویزیون نیز با اشاره به انواع و اقسام کمدی ها در سینما و تلویزیون اظهار داشت: پیشتر ما شاهد ساخت آثاری در ژانر کمدی بودیم که از سوی افرادی فکور و دغدغه مند ساخته می شد اما در سال های اخیر به سمت تولید آثار سخیفی رفته ایم که از شوخی های جنسی و الفاظ رکیک برای جذب مخاطب در آن ها استفاده می شود.

وی با انتقاد از این که در سریال "دفتر یادداشت" سیر داستان اصلاً مشخص نیست و به این خاطر آشفتگی در روایت را ناظر هستیم، گفت: از اساس این سریال کپی برداری از نمونه های خارجی است کما این که پوستر آن نیز حتی تقلیدی است و به نظر بنده، این اثر به مخاطب تجاوز فکری می کند

بنی احمدی خاطرنشان کرد: این گونه سریال ها را به هیچ وجه نمی توان با خانواده به نظاره نشست و باید برای این موضوع فکری کرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که عدم شخصیت پردازی درست به یکی از پاشنه آشیل های سریال "دفتر یادداشت" تبدیل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    احسنتم
  • هرزه محوری IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    هرزه گرایی حتی دانشجوی شریف را هم فاقد عفت کلام می کند، پول محوران فیلمی که جای خود دارد
  • هنر! IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    ته هنری که می گفتن اینه!