جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اعتکاف دانش آموزی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: ۲۶۰ دانش آموز پسر امسال برای اعتکاف در مسجد خاتم الانبیاء مدرسه علمیه امام علی(ع) و مسجد فاطمه زهرا(س) شهرستان سلماس گرد هم می‌آیند.

حجت الاسلام حبیب فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه با اشاره به اهمیت اعتکاف، اظهار داشت: در این دنیای پر غوغای مادّی، که جاذبه های مادی بر قلب و روح انسان غبار غفلت و دوری از خدا را می نشاند که اگر با نیایش و عبادت برطرف نگردد، ممکن است روحانیّت و معنویّت را از وجود انسان برچیند و انسان را اسیر شیطان گرداند؛ لذا لازم است انسان جهت زدودن غبار غفلت چند روزی خود را در کنار محبوب خود یعنی خدای مهربان ببیند و با خدای خویش انس بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از سنت های خوب و اثرگذار اسلامی مراسم معنوی اعتکاف است که الحمدلله پس از پیروزی انقلاب اسلامی خصوصاً در بین نسل جوان و دانش آموزان عزیز گسترش یافت.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: اهمیت این عبادت در آموزه‌های دینی چه در آیات و چه در روایات به قدری زیاد است که خدای متعالی به حضرت ابراهیم و اسماعیل(سلام الله علیهما) فرمان داده است که حریم کعبه را برای معتکفان آماده سازند.

وی افزود: اعتکاف زیباترین عبادت که خود مخلوطی از چند عمل عبادی است، هم روزه در آن است و هم نماز و هم انس و خلوت با خدا و مهم تر اینکه سه روز بیتوته و حضور در خانه معبود که در حقیقت معتکف در این سه روز میهمان ویژه خدای کریم است.

حجت الاسلام فتاحی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که دست تمام ابرقدرت ها از چپاول ثروت ملی ایرانیان قطع شد، دشمنان آن چنان عصبانی شدند که نتوانستند خشم خود را فرو برند و توطئه ها، کودتاها، جنگ تحمیلی و محاصره سیاسی ـ اقتصادی، آثار همین خشم و عصبانیتشان بود. آخرین تیری که در کمان گذاشتند و به سمت کشورمان پرتاب کردند، شبیخون و تهاجم فرهنگی است که ارزش ها را نشانه گرفته است. اما هر بار که مساجد از جوان ها پر می شود، دشمنان در می یابند که هنوز با آمال و آرزوهای خویش که در خواب های پریشان خود می بینند، بسیار فاصله دارند.

وی بیان داشت: الحمدلله این شرکت پرشور جوانان در اعتکاف، افزون بر بی ارزش کردن لذت های زودگذر دنیایی، پیامی به جهانیان می دهد که اسلام آن چنان در وجود آنان ریشه دوانده که به این راحتی ها نمی شود جوانان را از خدا، اسلام و انقلاب جدا کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس اضافه کرد: با توجه به سابقه و تجربه خوب برگزاری اعتکاف دانش آموزی در مسجد مدرسه علمیه امام علی علیه السلام شهرستان سلماس که پارسال در دو نوبت رجب و رمضان برگزار شد و لحظات شیرین و ماندگار ارتباط با خدای مهربان در جمع معنوی نوجوانان و جوانان دانش آموز ثبت گردید الحمدلله امسال نیز این مراسم با استقبال عجیبی روبرو شده است.

وی افزود: ۲۶۰ دانش آموز پسر امسال برای اعتکاف در مسجد مدرسه علمیه سلماس ثبت نام کرده اند که با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از مراسم اعتکاف و کمبود ظرفیت مکانی مسجد خاتم الانبیاء مدرسه علمیه امام علی علیه السلام شهرستان سلماس، مسئولین برگزاری را بر آن داشت که جهت محروم نشدن دانش آموزان از این مراسم معنوی مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها این شهرستان نیز به عنوان مکان دوم انتخاب شود؛ لذا امسال اعتکاف دانش آموزی در دو مسجد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فتاحی تصریح کرد: برای استفاده معنوی معتکفین برنامه های فرهنگی و خوبی پیش بینی شده است، در کنار مراسمات خلوت با خدا و مناجات خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان و کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات پیش رو توسط طلاب و دانش آموزان و نیز مراسم جشن ولادت حضرت علی علیه السلام نیز از جمله برنامه های اعتکاف امسال است.

وی در پایان گفت: همچنین جهت آشنایی و الگوگیری معتکفین از آرمان شهدای عزیز، میان برنامه هایی با موضوع فرهنگ مقاومت و شهادت و جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان روزانه در دو نوبت حلقات معرفتی با حضور اساتید حوزه در جمع معتکفین برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha